Hej svårt att förklara men tog en bild. Måste man ha utkastare eller en böj vid på skarv änden? Eller är det byggda så de går över rör som är kapat? Jag läste att smala delen ska vara nedåt men jag behöver ingen skarv så det skulle vara smidigt att använda skarv änden som mellanrör.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Är inte helt med på frågan:McLovin skrev:
Är det om du kan använda en utkastare som böj "i mitten" så är svaret nej eftersom dom inte är byggda för det, en riktig böj är det som passar.
Men du kan absolut trä ett stuprör över ett annat - dom är gjorda så dom är smalare i nederänden, så kapar du så är det den övre änden du kapar till.
ursäkta Jag skrev lite konstigt. Frågan är om jag beskriver det enkelt. kan utkastaren träs på ett rör som har blivit kapad i båda ändarmna. det va ganska tajt tyckte jag.klaskarlsson skrev:
Är inte helt med på frågan:
Är det om du kan använda en utkastare som böj "i mitten" så är svaret nej eftersom dom inte är byggda för det, en riktig böj är det som passar.
Men du kan absolut trä ett stuprör över ett annat - dom är gjorda så dom är smalare i nederänden, så kapar du så är det den övre änden du kapar till.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
På Plannja och Lindab funkar det även på en kapad ände, övriga fabrikat vet jag inte
Självbyggare
· Stockholm
· 8 221 inlägg
Klicka här för att svara