2 122 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Utjämning av nivåskillnad efter plastmatta?
Vi ska byta kök och jag ska lägga laminatgolv där inne nu.
Den gamla plastmattan var skuren efter inredningen vilket betyder att jag har en nivåskillnad på 2,5 mm mellan ställen där det saknas matta och det övriga golvet.
Har ni några tips på vad jag ska lägga in där matta fattas så att jag bygger upp dessa 2,5 mm?
Mvh
/Jonas
Den gamla plastmattan var skuren efter inredningen vilket betyder att jag har en nivåskillnad på 2,5 mm mellan ställen där det saknas matta och det övriga golvet.
Har ni några tips på vad jag ska lägga in där matta fattas så att jag bygger upp dessa 2,5 mm?
Mvh
/Jonas
Under laminat har jag lagt pappkartonger bara, typ emballage till tv-apparat å sånt. Det funkade i ena sonens rum alla fall men vi ställde sängen där så det var inte nåt ställe vi gick på.
Annars får man leta på en billig stuvbit av nån matta i samma tjocklek å lägga dit.
Annars får man leta på en billig stuvbit av nån matta i samma tjocklek å lägga dit.
Sliter jag ut mattan måste jag in med stegdämpning, plus att det är ett jäkla jobb att dra ut den när det inte är nödvändigt 
Å andra sidan måste jag på med ett lager lumppapp för att förhindra eventuell reaktion mellan matta och laminatgolv men det kostar ju i princip ingenting (70kr).
Å andra sidan måste jag på med ett lager lumppapp för att förhindra eventuell reaktion mellan matta och laminatgolv men det kostar ju i princip ingenting (70kr).
Klicka här för att svara