Jag har flytspackel som gått ut i datum. Jag har använt det i veckan och det stelnar långsam men när de väl torkat är de hårt. Har läst att när de går ut så försvinner en substans som gör att de härdar.

min tanke är således att blanda en gammal med en ny för att få ut lite mer av den härdande substansen i totala massan. Sen vet jag inte om de härdade långsamt för jag hade fel mängs vatten eller blandade dåligt etc. De var bara fläckvis det inte stelnade.

Någon som testat detta?

AXS
Hur mycket är det? Är det bara några säckar skulle jag inte chansa om det är till badrum eller annat lite viktigare.

Är det större mängder skulle jag använda det till något oviktigt eller köra några tester med 10-50% nytt.

Det är 20 säckar så det känns tråkigt att behöva köpa 20 nya. Jag tämkte snarare köpa 10 nya och blanda ut det med.

Spacklet är idag stenhårt och om de bara är torktiden som är problemet är det värt det för att
slippa betala 5000 till på nytt spackel.

AXS
Kör på!

Ska du lägga matta på? För när jag använde ett spackel som varit öppnat för länge så försvann inte fukten så snabbt som det brukar.

• Gilla
stake
  • Laddar…
Flyta in golvvärme och ha trägolv på: D Men det är ingem stress att få på golvet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.