Hej
Håller på att göra en utgång från en fransk balkong. Gissar att man inte kan behålla fönsterblecket?
Går det att göra något annat fiffigt så man kan behålla blecket? Det sitter ju där så bra tänker jag 😊
Ska bygga en trappa till trallen. Dörrarna går inåt Om inte, tips på vad man ska ha istället?
Tacksam för idéer!

• IMG_3804.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför kan du inte bara bygga en trappa som står på trallen och slutar lite under blecket? Så har jag gjort på mina altandörrar.

• Gilla
Eld och 1 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Varför kan du inte bara bygga en trappa som står på trallen och slutar lite under blecket? Så har jag gjort på mina altandörrar.
Ja, det var så jag tänkte. Och det funkar bra? Blecket har inte trampats på och gått sönder?

Byggtok Byggtok skrev:
Ja, det var så jag tänkte. Och det funkar bra? Blecket har inte trampats på och gått sönder?
Nej. Jag har i och för sig ett mycket äldre hus (1964) och blecken är både smalare än de du har och sitter lite lägre. Om jag kommer ihåg tar jag ett foto imorgon.

Trappbygget avslutar du med en regel som går tvärs och stöder plåten underifrån.

• Gilla
Hajjen och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Trappbygget avslutar du med en regel som går tvärs och stöder plåten underifrån.
Det låter vettigt! Då kilar jag liksom in den under, så om man går på blecket så är det stumt?

Jag har alltså bara ställt en trappa under såhär. Det är ingen som trampar på blecket, men det är som sagt smalare än ditt.
IMG_20260613_190448154_HDR.jpg
Skapa konto
IMG_20260613_190456264_HDR.jpg
Skapa konto

Snyggt! Ja, det ser ut som en utmärkt lösning 😊 Tack för bilderna

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.