Lite banal sak, men....
Min kära fru "skulle bara" titta på max/min värdena på denna Utetermometer från Clas. Av någon anledning, som enbart kan hända henne map andra händelser med teknikutrustning, så slog den över till Fahrenheit.
Hur i &%¤/&%¤#"& ändrar man tillbaka den?? All tips emottages då manualen är borta sen länge...

Bifogar en bild som visar modell.

• img_0935.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet inte hur just den modellen funkar men det är inte så att det sitter en brytare eller knapp på baksidan? Så var det på någon modell som jag har (eller har haft).

Mikael_L
Vassego, skriv ut och tejpa fast bredvid:
d_mchs_0398-100.JPG

Mikael_L
Förresten , kan du inte be frugan "bara titta lite, en gång till" ? :D

gadu^ skrev:
Min kära fru "skulle bara" titta på max/min värdena på denna Utetermometer från Clas. Av någon anledning, som enbart kan hända henne map andra händelser med teknikutrustning, så slog den över till Fahrenheit.
Låt henne pilla på den igen så kanske det blir rätt. :rolleyes:

Annars funkar denna bra: http://www.convertworld.com/sv/temperatur/ :)

Är det inte en knapp på baksidan, så gissar jag att det är någon kombination av två av knapparna på framsidan samtidigt.

Hahaha, tackar för tipsen och konverteringstabellen. Skall skriva ut den och hänga upp den.. ;)
Frugan satt o tryckte 15min på den utan att lyckas, själv gav jag upp efter 5min. Ingen knapp på baksidan tyvärr... Så det är en viss kombination av knapparna på framsidan.
Slänger skiten snart och köper en som bara kan visa celsius... :D

*d0h* Eller så tar man ur och sätter tillbaka batteriet... :D

du håller inne "mode" knappen 3-5 sekunder så bläddrar den mellan celsius och Fahrenheit eller så får du prova set eller den andra knappen... eller så va det båda knappparna i ca 4 sek får säga till frugan hon är lite snabbare med fingrarna nästa gång.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.