Vi håller på färdigställa ett uterum vi byggt. Det är på kortsidan av huset, men "framskjutet" lite så taket på uterummet skär husets tak. Vi vet hur man ska få till det snyggt.
Som bilden visar ser det liksom lite "avhugget" ut nu. Att det just nu är så här är för att det inte ska kunna samlas skärp och snö bakom husets tak, vilket det kanske gör om det hade gått i princip ända ner till uterummets tak.
En idé jag har är att den vita plåt man ser "där det saknas panna" får fortsätta in till den svarta plåten istället för de pannor som är där nu, så det ger ett intryck av en "vindbräda". Men ja... jag vet inte.
Idéer mottages gladeligen!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som bilden visar ser det liksom lite "avhugget" ut nu. Att det just nu är så här är för att det inte ska kunna samlas skärp och snö bakom husets tak, vilket det kanske gör om det hade gått i princip ända ner till uterummets tak.
En idé jag har är att den vita plåt man ser "där det saknas panna" får fortsätta in till den svarta plåten istället för de pannor som är där nu, så det ger ett intryck av en "vindbräda". Men ja... jag vet inte.
Idéer mottages gladeligen!
Om jag tolkar det rätt så är det endast det estetiska som är ett problem?
Då hade jag tagit dit bort pannorna enligt markerat nedan och sen tagit dit en plåtslagare som fixade en svart plåt hela vägen.
Med tanke på det estetiska så kanske även vindskiveplåten ska målas eller bytas i samma veva
Då hade jag tagit dit bort pannorna enligt markerat nedan och sen tagit dit en plåtslagare som fixade en svart plåt hela vägen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Med tanke på det estetiska så kanske även vindskiveplåten ska målas eller bytas i samma veva
Exakt, endast det estetiska. Och vi är inne på exakt ditt förslag!maah skrev:
Haha, ja. En hel del plåtdetaljer (och vindskivor) som behöver styra uppmaah skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Skärpta lagar mot ip-tv kan bli verklighet
Artikelkommentarer -
Hur fixar man en Automower 305 med blå skärm?
Robotgräsklippare -
KBS-3A Analog - Önskar manual
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Skarva uterumstak med husets takpannor
Altan & Uteplats -
Önskar hjälp att förstå husets uppvärmning (FLVP till golvvärme)
Värme allmänt