Hej!
Jag har två frågor som skulle behöva besvaras innan jag köper in virket.
Fråga ett:
Vilken storlek på balskor bör man ha till 45x170 respektive 56x180?
Fråga två:
Vilket är det bästa sett att snickra samman nedre bärlinan och plintarna på bilden nedan?
Att sätta den limspikade bärlinan i plintarna med pelaren ovanpå eller sätta pelaren i plintarna och dra fast bärlinan i pelarna? Jag hade tänkt mig en 90x225 övre bärlina med ett tak bestående av råspont, papp och plåttak. Kommer att ha 45x170 golvbalkar ovanpå bärlinorna.
Tackar på förhand för eran kunskap!
Jag har två frågor som skulle behöva besvaras innan jag köper in virket.
Fråga ett:
Vilken storlek på balskor bör man ha till 45x170 respektive 56x180?
Fråga två:
Vilket är det bästa sett att snickra samman nedre bärlinan och plintarna på bilden nedan?
Att sätta den limspikade bärlinan i plintarna med pelaren ovanpå eller sätta pelaren i plintarna och dra fast bärlinan i pelarna? Jag hade tänkt mig en 90x225 övre bärlina med ett tak bestående av råspont, papp och plåttak. Kommer att ha 45x170 golvbalkar ovanpå bärlinorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tackar på förhand för eran kunskap!
Ojdå ser att jag har lagt upp en extra bild. Den nedre bilden kan ni bortse ifrån.
Ser även att det är ganska många som kollat men inte svart. Är det så att jag har beskrivet på dåligt sätt
så är det bara att fråga
Ser även att det är ganska många som kollat men inte svart. Är det så att jag har beskrivet på dåligt sätt
så är det bara att fråga
Hej! Mitt förslag är att du glömer allt vad balkskor heter. Det blir inte snyggt att ha stora balkskor i rummet du kommer att använda mest av alla
Haka ur i ditt limträ istället, slutresultatet blir mycket snyggare.
Redigerat av moderator:
Hej!
Yepp så kommer det att även att bli. Var osäker ifall 45,an skulle palla med trycket. Men det verkar fungera för många andra så det håller nog för mig med.
Är lite för paranoid med dimensioneringen ibland, hehe.
Yepp så kommer det att även att bli. Var osäker ifall 45,an skulle palla med trycket. Men det verkar fungera för många andra så det håller nog för mig med.
Är lite för paranoid med dimensioneringen ibland, hehe.
Klicka här för att svara