Jag har tänkte bygga ett uterum med sadeltak. Jag behöver då gå in i taket på huset. Uterummet ska ha kanalplast och taket på huset har betongpannor. Hur ska man göra för att få det 100% tätt? Bifogar en dålig bild på ett uterum som är som jag vill ha det.

• Bild på ett uterum med sadeltak och kanalplast intill ett hus med betongpannor. Uterummet gränsar till ett trästaket och buskage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har jag börjat montera lite balkar mm. Var ska jag börja någonstans för att ta upp taket så det inte blir fel? Nockbalken kommer lite under andra pannan nerifrån och sedan bygger kanalplasten en del.
Hängränna och pannor ska av snart.

• Vit balk under montering på rött hus med svart tak och fönster under kvällstid, byggplast och trädgårdsmöbler synliga.
    Skapa konto
  • Fasad av rött trähus med svart tak och vitt fönster. En påbörjad konstruktion syns till vänster och en svart tältkonstruktion i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Närbild av ett rött träfasadhörn med en svart hängränna ovanför och synliga träbalkar under. Ett fönster syns längst ned till höger.
    Skapa konto
Du lägger väl råspont och underlagspapp vid anslutning mot befintligt tak?

Du plockar rimligtvis av pannorna minst en 0,5 och gärna 1,0m från där du ska ansluta det nya taket

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.