1 317 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Uterum med isolerglas och energi
Hej,
Jag är nyfiken på att i mitt framtida hus ha ett inglasat rum/uterum (året om). Vad jag också är nyfiken på är lågenergihus och därmed på hur väl de riktigt bra isolerglasen isolerar i jämförelse med en "vanlig" yttervägg.
Jag har läst en del kring de bäst isolerade glasen hos lite olika uterumsleverantörer. Någon leverantör menade på att isolerförmågan var såpass god att det kan användas i passivhus.
Någon här som har erfarenhet eller kunskaper kring detta och vill dela med sig?
Allt gott!
Jag är nyfiken på att i mitt framtida hus ha ett inglasat rum/uterum (året om). Vad jag också är nyfiken på är lågenergihus och därmed på hur väl de riktigt bra isolerglasen isolerar i jämförelse med en "vanlig" yttervägg.
Jag har läst en del kring de bäst isolerade glasen hos lite olika uterumsleverantörer. Någon leverantör menade på att isolerförmågan var såpass god att det kan användas i passivhus.
Någon här som har erfarenhet eller kunskaper kring detta och vill dela med sig?
Allt gott!
Klicka här för att svara