Hej,

Jag är nyfiken på att i mitt framtida hus ha ett inglasat rum/uterum (året om). Vad jag också är nyfiken på är lågenergihus och därmed på hur väl de riktigt bra isolerglasen isolerar i jämförelse med en "vanlig" yttervägg.

Jag har läst en del kring de bäst isolerade glasen hos lite olika uterumsleverantörer. Någon leverantör menade på att isolerförmågan var såpass god att det kan användas i passivhus.

Någon här som har erfarenhet eller kunskaper kring detta och vill dela med sig? :)

Allt gott!
 
Beroende på hur mycket du vill lägga så går det att gå glas med u-värde på 0,4.

Med vänlig hälsning, fremax
 
Tack för återkopplingen! :)

Jag har sett detta "u-värde" på lite olika ställen och är det något man också anger för ytterväggar? Vad har en "vanlig" yttervägg för ungefärligt u-värde?
 
Passivhus har väggar med u värde på ca 0,125 , och fönstren får Max ha 0,9 om jag inte minns fel.
Med vänlig hälsning, fremax
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.