Jag har fortfarande inte lyckats förså om man behöver bygglov för en uteplats på trädäck eller en pergola. Det refereras alltid till "plank" och det ska inte vara mer än 3m från hus osv, men räknas Pergola som plank? Och om man har en uteplats på trädäck helt utan staket, plank, pergola eller dylikt vad gäller då?
Jag vill kunna bygga en uteplats "skyddad" av pergola mitt på tomten ca 5-6 meter från huset och utåt.