Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 961 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 961 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kommer säkert att hålla! Men risken är att det blir lite vingligt. Jag byggde i vintras och benen var 70x70, reglarna 45x70 och ”trallen” 95.
Tycker också 70x70 gör det visuellt bättre och dessutom kunde jag ”fräsa in” (eller vad det heter när man hugger ur trä) så reglarna ligger ”i” benen.
Är det tryckimpregnerat allt virke?Ossian K Olsson skrev:
[bild]
Det kommer säkert att hålla! Men risken är att det blir lite vingligt. Jag byggde i vintras och benen var 70x70, reglarna 45x70 och ”trallen” 95.
Tycker också 70x70 gör det visuellt bättre och dessutom kunde jag ”fräsa in” (eller vad det heter när man hugger ur trä) så reglarna ligger ”i” benen.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 961 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 961 inlägg
Skulle vilja bygga en sådan bänk, har du nån ritning eller beskrivning? 😌Ossian K Olsson skrev:
[bild]
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 961 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 961 inlägg
Det gör mig glad att höra!C camh skrev:
Tyvärr har jag ingen ritning eller beskrivning men här kommer några bilder som kanske förklarar lite
Logga in
Skapa konto
Jag sågade ur stolparna 70x70 med kap- och gersågen. Sen kapade jag ur reglarna på samma sätt.
Logga in
Skapa konto
Sen byggde jag de två ”sidorna” såhär. Längden valde jag efter den själva rostfria bänken jag hade hittat på Blocket. Reglarna var 70x45.
Logga in
Skapa konto
Där nere så skruvade jag en 45x45 regel på insidan och sen skruvade 95 trall i den så man inte ser ändarna.
Logga in
Skapa konto
Och ja, såhär blev det sen.
Jag ska faktiskt göra en liknande bänk igen om någon vecka. Jag kommer göra ungefär likadant men välja 95x95 stolpar och 95x45 reglar då och sen inte ha några stolpar i mitten då den rostfria bänkskivan är 240 cm. Den här är runt 3 meter tror jag.
Klicka här för att svara