Vi ska bygga ett större utekök på trädäcket. Med tanke på storleken så är jag rädd för att det blir för tungt att gjuta egen bänkskiva. Jag undrar om någon provat att använda mineritskiva (för utomhusbruk) som bänkskiva istället och om man i så fall behandlat den med något för att lättare hålla ytan ren. Tacksam för era erfarenheter eller andra tips på bänkskiva.
 
MiaByggarBob MiaByggarBob skrev:
Vi ska bygga ett större utekök på trädäcket. Med tanke på storleken så är jag rädd för att det blir för tungt att gjuta egen bänkskiva. Jag undrar om någon provat att använda mineritskiva (för utomhusbruk) som bänkskiva istället och om man i så fall behandlat den med något för att lättare hålla ytan ren. Tacksam för era erfarenheter eller andra tips på bänkskiva.
Allt är relativt, men räkna lite på om ni har marginaler eller ej för en betong-skiva. Minerit är ju i grunden rätt grov/sträv, så någon behandling kommer du absolut att behöva.
Dessutom är ju mineriten tämligen spröd, så du kommer behöva ett stabilt underlag om du ska ha den som skiva och ändå förvänta dig en hel del märken.
 
  • Gilla
MiaByggarBob
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.