Hej,
tittar på att bygga ett enkelt utekök vilket i huvudsak skulle bestå utav en vägg/mur men några hyllpan. Vad jag försöker efterlikna är den lösning från WWOO
111t84dah.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad jag vill undvika är att bygga en massiv mur utan jag tanker snarare om det vore möjligt att regla upp med tryckta 45 stolpar, på baksidan sätta liggande staketribbor och på framtidan sätta minerit skiva. Sen bygga hyllpan i tryckt trä klädda i minerit. Storleksmässigt så ca 3.5m bred och 1.4 m hög.
Färgmässigt är det tänkt att efterlikna en betongyta.

Frågor:
- tror ni att detta är en bra idé eller finns de något annat material/sätt att efterlikna det på bilden?
- fixar minerit att sitta ute oskyddat?

Jag tror din idé skulle fungera men gjut åtminstone bänkskivan i betong. Det blir tungt men inte så tungt att det kräver en gjuten vägg/mur.

• Gilla
nickenord
  • Laddar…
Varför i betong? Var och kände på mineritskivor idag och känns väldigt styvt och bra. Kan tycka att det lämpar sig väl till att göra bänkskiva, ev dubbla lager för bättre styvhet.

D
kan funka. jag hade nog murat+putsat. varför vill du undvika det?

hursom tycker jag du ska låta detta bli en projekttråd och köra stenhårt!

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sådärja. Blev såklart inte som på bilden men tycker ändå att jag fångade rätt känsla. En liten kran och ho kommer nog att adderas.

• Gilla
MinimalistWannabe och 3 till
  • Laddar…
Å det var snabbt jobbat, snyggt!

Snyggt! Vore kul med fler bilder!

lopec
Snyggt. Hur har det hållit över tid?

Är också intresserad av hur det har hållit under tiden du haft det.
Är hyllplanen också i minerit?
Har du "jobbat" något på dem, som i att göra kökssaktiviteter som kladdat ner skivorna?
Hur har de i så fall varit att torka av?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.