Hejsan. Har läst och sett en del som gjorts här. Jag undrar vad ni tycker om mina två möjliga metoder för att hålla uppe den rörliga delen av en monkeybar. Vilka för- respektive nackdelar ser ni?

Notera att den kommer att sitta fast i ena änden, är blott för illustrationssyfte jag har båda lösningar på sista bilden.
Mvh

• Träbjälklag med blå rör, detalj CAD-modell, konstruktionssnitt, träpelare, bjälkar med ursparingar, enkel himmel och gräsmark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-modell av en träkonstruktion, möjlig mekanisk arm eller hävarm med blå cylinder, mot blå himmel och grön mark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-modellerad träkonstruktion, troligen ett instrument eller redskap, med cylindriska handtag och blå detaljer.
Redigerat:
Varför ska den vara rörlig?

Z z_bumbi skrev:
Varför ska den varaE
Z z_bumbi skrev:
Varför ska den vara rörlig?
Ena sidan ska vara det för att träden svajar oberoende av varandra. Skruvarna kommer enligt uppgift dras sönder efter ett tag.

Rejält spännband runt träden, i bandet mellan träden skruvar du regel på insidan av spännbandet på var sida och fäster handtagen med skruv från utsidan. Det flexar när det behövs pga vind osv, och kan justeras lätt efter behov.

• Gilla
Roffe_riff
  • Laddar…
K Karl-E skrev:
Rejält spännband runt träden, i bandet mellan träden skruvar du regel på insidan av spännbandet på var sida och fäster handtagen med skruv från utsidan. Det flexar när det behövs pga vind osv, och kan justeras lätt efter behov.
Tack för svar. Spännbandsbiten är jag med på, dock ej var regel och ska sitta. Tänker du regel mellan band och träd?

En regel på var sida ca 30cm kortare än mellanrum mellan träden. Du skruvar dem genom spännbandet med bricka, förslagsvis en skruv in i var rör del från varje håll såklart.

• Gilla
Roffe_riff
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.