Hej jag har lågt gradtal på min panna på varmvattnet och det rinner ut vatten ifrån spillvattenkoppen och det är ljummet jag har bytt båda säkerhets ventilerna ovh kollat kallvattenkranen och de.n går att stänga av och då rinner det inte i spillvattenkoppen men öppnar jag den fullt och det fyller varmvattenberedaren så stiger trycket till 2.5 bar och det rinner i spillkoppen nu undrar jag om det finns någon mer säkerhetsventil högre upp i pannan för det finns en plastslang som syns i spillkoppen vad kommer den ifrån och under hela prossen så hör man ett väsande ljud ifrån pannans övre del vore tacksam för svar från någon som vet tack på förhans. Ingemar
Ökar trycket i värmesystemet när vattnet är på för VV, då har du problem. En pyspunka på VV-tanken.K Koskit skrev:Hej jag har lågt gradtal på min panna på varmvattnet och det rinner ut vatten ifrån spillvattenkoppen och det är ljummet jag har bytt båda säkerhets ventilerna ovh kollat kallvattenkranen och de.n går att stänga av och då rinner det inte i spillvattenkoppen men öppnar jag den fullt och det fyller varmvattenberedaren så stiger trycket till 2.5 bar och det rinner i spillkoppen nu undrar jag om det finns någon mer säkerhetsventil högre upp i pannan för det finns en plastslang som syns i spillkoppen vad kommer den ifrån och under hela prossen så hör man ett väsande ljud ifrån pannans övre del vore tacksam för svar från någon som vet tack på förhans. Ingemar
Hur är det med kran/ventil för att fylla systemet, är den tät.
Finns inga andra säkerhetsventiler, 2 st , en för VV och en för värmen.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 648 inlägg
Hej jag har bytt båda säkerhetsventilerna till nya och idag bytte jag på kran/ventil till en ny och trycket ökar ändå så jag tror att det är kört för pannan denna gångJ jonaserik skrev:
Klicka här för att svara