S SoCe skrev:
Jag återkommer om det dyker upp en stämning.
Helt underbart! :heart: Men du får banne mig återkomma vart detta än tar vägen! (y)Jag vill verkligen veta hur detta slutar!

• Gilla
  • Älska
Fury och 6 till
  • Laddar…
S SoCe skrev:
Vilken fart tråden fick. Tack för att ni engagerar er!

Jag har varit i kontakt med Mio vid fyra tillfällen. Första tillfället var då jag ringde kundtjänst direkt efter leverans, därefter ringde en arbetsledare från kundtjänst upp för att meddela att jag måste betala trots att inbärning till anvisad plats inte skedde. Därefter har jag fått två samtal från säljaren på Mio, det första för att meddela att jag måste betala, och det andra för att meddela att säljarens chef också meddelar att jag måste betala. Jag har meddelat säljaren att dennes chef är välkommen att kontakta mig om chefen vill, men det har denne inte gjort.

Jag har därför bestridit 300 kronor på fakturan, vilket motsvarar skillnaden mellan inbärning till anvisad plats och leverans till tomtgräns. Jag har i bestridan framfört att avtalsvillkoret som Mio hänvisar till är oskäligt, då det innebär en kraftig obalans mellan konsument och näringsidkare. Detta på grund av att villkoret ger näringsidkaren möjlighet att häva del av avtalet utan att konsumenten har möjlighet att förutse eller förhindra att del av avtalet hävs, och att konsumenten trots detta förväntas betala för tjänsten.

Som jag ser det finns det ett par möjliga utfall nu. Det ena är att Mio släpper frågan. Det andra är att de väljer att skicka en stämning till tingsrätten, vilket antingen skulle innebära att jag vinner i Tingsrätten, och Mio tvingas ta bort detta villkor i avtalet och eventuellt behöver återbetala andra konsumenter som drabbats av samma sak, eller så förlorar jag i Tingsrätten och får betala några tusen kronor, vilket är en risk som jag är villig att ta.

Jag återkommer om det dyker upp en stämning.
Kämpa på!
Men jag hade vänt på de, anser de att de har rätt till sina 300kr får de ta och stämma dig i tingsrätten.
Sålänge hade jag betalat resten.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Kämpa på!
Men jag hade vänt på de, anser de att de har rätt till sina 300kr får de ta och stämma dig i tingsrätten.
Sålänge hade jag betalat resten.
Ja, det var så jag menade :) Jag betalar allt utom 300 kronor.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Om du orkar läsa tråden ser du att TS köpte guldalternativet.
Gör om gör rätt
Silver bär in till specifikt rum
Guld säger bara inbärning

Läs tråden själv först om du orkar , latmask

pelle plåttak pelle plåttak skrev:
Gör om gör rätt

Sluta tramsa nu. Jag som har pratat med Mio har förklarat att Guld innehåller allt som Silver innehåller. Bara den som är bokstavstrogen och varken vill fundera på rimligheten eller kolla med leverantören tolkar det som du gör. Mio gör det inte.

• Gilla
Fury och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Sluta tramsa nu. Jag som har pratat med Mio har förklarat att Guld innehåller allt som Silver innehåller. Bara den som är bokstavstrogen och varken vill fundera på rimligheten eller kolla med leverantören tolkar det som du gör. Mio gör det inte.
det har jag fattat redan , mitt svar var endast kommentar till Peter787 som påstår att jag inte läs tråden

P
Gör om gör rätt

Så du tänkte att Mio skulle bära in varan innanför dörren och sedan montera den där ?
Montering av varan får nog förutses ske på platsen där den ska stå permanent.
Så du ska inte bara läsa utan också förstå...

• Gilla
Fury och 2 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Så du tänkte att Mio skulle bära in varan innanför dörren och sedan montera den där ?
Montering av varan får nog förutses ske på platsen där den ska stå permanent.
Så du ska inte bara läsa utan också förstå...
Jag läser vad som står , inget annat , för min del kan dom flyga in den med helikopter om dom vill. Att du inte förstår vad jag skriver beror nog mer på att du inte väljer att att förstå. Detta blir mitt sista inlägg i denna tråd .

det har jag fattat redan , mitt svar var endast kommentar till Peter787 som påstår att jag inte läs tråden
Eftersom du skrev ”Silver bär in till specifikt rum. Guld säger bara inbärning” så var det svårt att tolka det så. Fast om du har koll på det nu är ju allt ok.

• Gilla
Fury och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
I förlängningen påstår du då att en "lat" transportör alltid kan "bedöma" att han inte har lust att bära in sakerna utan att göra minsta fel. Jag hoppas och tror att domstolarna skulle göra en annan bedömning för detta är knappast ens i närheten av den gemensamma partsviljan om man kommer överens om "inbärning" på det sätt TS beskrivit situationen.
Korrekt att en lat transportör kan göra det. Om du inte vill ha det så så ska du inte acceptera avtal som säger att de kan göra så. Det du ska tänka på vid domstolsprövning i denna frågan så blir inte frågan huruvida transportören faktiskt kan, utan frågan kommer hamna runt vilka kriterier transportören har och göra bedömning huruvida transportören RIMLIGEN kunnat göra bedömningen att det inte går, enligt kriterierna de själva sätter upp. Kriterier som ganska sannolikt innehåller att det kan göras utan risk att skada något och ledsen men även om där är gott om utrymme, så kommer det aldrig vara riskfritt att bära en soffa upp för en trappa så det vore väldigt osannolikt att en domstol skulle hålla med om att kontraktet inte är uppfyllt.

S
T tonyjo72 skrev:
vad är det ens att tjafsa om, 700kr skit i det , tar bara negativ energi , och sedan vet du att du inte behöver sätta din fot på Mio igen, förstår att det är irriterande, men släpp det , garva och gå vidare
Skickade precis en faktura till dig på 650kr, du fick 50kr rabatt. Gnäll inte, betala bara och var glad att du kom lindrigt undan.

• Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
V Vesh skrev:
Härligt att du tar striden!
Mio har en hel del att lära när det kommer till hur man behandlar sina kunder, dock har dom till stor del visat på att man inte är särskilt mån om att behålla sina kunder när problem uppstår.

Misstänker att TS ligger bakom en av recensionerna här, men tycker det i övrigt talar ganska väl om vilket företag Mio är: [länk] [länk]
Det man kan lägga till är ju att Mio är ett franchise-koncept, så man kanske inte bör slakta hela kedjan än....

S
Leif Haraldsson Leif Haraldsson skrev:
Har jobbat i möbelaffär o kört hem möbler. En viss kategori kunder bor i lägenheter med begränsade utrymmen i trapphus, men envisas med att köpa stora lyxiga soffgrupper. Vi slet som djur för att få in möblerna. Som tack låg kunderna på alla fyra o detaljgranskade o fann "skador" o "märken" för att sedan pruta på priset i 30 minuter. Rekommenderar INGEN att bära in möbler hos kunder. Utanför entre'n funkar bäst.
Tråkigt att du hade ett jobb alltså? För att inte tala om fattigjonen som hade mage att köpa möbler...

• Gilla
Fury och 3 till
  • Laddar…
V Vesh skrev:
Härligt att du tar striden!
Mio har en hel del att lära när det kommer till hur man behandlar sina kunder, dock har dom till stor del visat på att man inte är särskilt mån om att behålla sina kunder när problem uppstår.

Misstänker att TS ligger bakom en av recensionerna här, men tycker det i övrigt talar ganska väl om vilket företag Mio är: [länk] [länk]
Jag ligger bakom en av dessa. Fick en hörndel av en soffa. Saknades totalt ca 4 meter. De vägrade acceptera att något saknades utan tyckte att jag skulle prova att montera den först. helt sinnessjukt. Frågade mig hur många paket jag borde fått. Sen när de väl skulle levera nästa gång var man hemma hela kvällen men de dök aldrig upp. När de väl kom efter ytterligare en gång så saknades fortfarande saker. Riktigt sjukt haveri.

• Hörndel av en soffa inslagen i plast på ett trägolv, delar verkar saknas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Gilla
  • Arg
Jonobe och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.