16 030 läst ·
86 svar
16k läst
86 svar
Utebelysning inga regler medans avskärmning ska släppa igenom minst 50 procent.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Om bilder kommer in så kanske den svartaste bilden med två stjärnor som kameran lyckades fånga ett bevis på att naturen har rätt och mindre stressande dos av nattljus. Sedan har du en lång rad teorier och ditt recept mot fotoners kaos pga av människa gör att du missar det mest fantastiska.
Tyvärr är det ju ofta så att man inte nödvändigtvis har rätt i en sak även om det kanske är logiskt att man borde vara den som har rätt. Det verkar som att du har uttömt alla möjligheter att tvinga grannen att ändra belysningen (lagar, regler etc), så som jag ser det så finns det bara en möjlighet kvar - vädja till grannen. Be SNÄLLT, gärna ödmjukt att denne följer med in till dig och ser hur belysningen ser ut från ditt håll. Kanske uppfattar grannen varför du ser det som ett problem och går dig till mötes, kanske inte. Ju tvärare du är desto mindre är sannolikheten att grannen gör det du ber om.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 243 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 243 inlägg
Nåja, mycket av de lagar etc. vi har kommer ju fram i diskussioner i utskott och nämnder där många partier är representerade och inte bara de som vann, samt att vilka som vinner har ju varierat över tiden.Alfredo skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Skulle en enkel rullgardin för en hundring vara samma som kapitulation?Alfredo skrev:
https://jysk.se/gardiner/rullgardiner
Då hade jag hellre kapitulerat än hållit på och stridit och förargat mig i åratal.
Det gäller ju att välja sina strider och inte börja slåss mot väderkvarnar
(Har själv fyra rullgardiner från Jysk. Inte för att stänga ute ljus från grannarna,
utan för att kunna sova ut i mörklagt rum på morgnarna)
Då systemet tydligen bygger på underkastelse psykologi och allsköns herre på täppan ambitioner i en värld som sålt sin själ i nästa fastighet så ska alla veta att jag ifrån denne specielle granne emottagit ett överfall med yxa och misshandel tyvärr nedlagt av polis. Därför ska snöbollar i hett område först flyga och helst ska REGLER LAGAR OCH AVGRÄNSNINGAR FÖREKOMMA. Före laddade ARN uppträdanden ooch rådgivning i detta forum börjar halka ner till veritabel mobbing.