6 949 läst ·
12 svar
7k läst
12 svar
Utdragbar avfallshink som passar i 30cm stomme
Tänker du möjligen på san sac sorteraren? Den bygger 29cm i bredd så den går nog inte in. Finns dock en annan golvmonterat modell som bygger 25cm.
http://www.sansac.se/sorteringsbehallare_sorteringsvagnar
Finns i Stockholm hos Kompost Center vid överjärva gård. Dom har även en del andra modeller
http://www.kompostcenter.se/kallhem.htm
Kostar 440 bagis
-h
http://www.sansac.se/sorteringsbehallare_sorteringsvagnar
Finns i Stockholm hos Kompost Center vid överjärva gård. Dom har även en del andra modeller
http://www.kompostcenter.se/kallhem.htm
Kostar 440 bagis
-h
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "Kompost"
Kompost 200 liter mörkgrå Biolan
Effektiv året-runt-kompostering
6 205 kr inkl moms
Läs mer
Vi har ett 30-skåp bredvid vasken där vi har sophink. Vi sågande ner en låda till rätt bredd (vi använde en låda från BLUM men man kan använda en ikea kökslåda om man vill spara lite pengar) och sedan fäste vi den i dörren så att hela dörren blev utdragbar. NU sitter den fast längst ner i vårt skåp men vi planerar att sätta utterligare en låda i dörren på halva höjden. När vi gjort det så kommer soppååsen att vara i mycket bättre höjd för avskrapning av tallrikar mm. Jag skickar med bilder ikväll. Vi har även en servomotor från BLUM så trycker ut lådan när vi trycker på luckan. Detta underlättar när man har händerna fulla.
Vi har ett 30-bänkskåp med två lådor i. Den översta har en Blanco-avfallsinsats monterad på luckan, dvs.när man drar ut luckan så åker avfallshinken med. Det är två avafallshinkar á 10 liter, den ena efter den andra, längst in finns en liten hållare som vi använder för uttjänta batterier. avfallshinkarna kan naturligtvis sättas längst ner om man vill det.
Jag fick med min från köksleverantören, Stala Ekosystem2-2 heter den.daniel_se skrev:
Ett tips till avfall är att montera en avfallskvarn, helt underbart fint, blir inte så mycket sopor då.
Mvh Magnus
Kolla på fondamenta.se - gå in på e-butiken > kök >källsortering så finnsdet i vart fall en sådan här där.


Tack för alla svar. Den sista bilden såg riktigt sjysst ut.
Nu blev det dock så att jag köpte en utdragningsskena med två hinkar på IKEA, denna är dock tänkt till 40skåp men jag skar av toppen på hinkarna så passade det utmärkt i mitt 30-skåp. under 200 spänn för båda hinkarna inkl skena, bra deal!
/daniel
Nu blev det dock så att jag köpte en utdragningsskena med två hinkar på IKEA, denna är dock tänkt till 40skåp men jag skar av toppen på hinkarna så passade det utmärkt i mitt 30-skåp. under 200 spänn för båda hinkarna inkl skena, bra deal!
/daniel
Medlem
· Östergötlands län
· 202 inlägg
Vi ska ha ett avfallskåp på 30 cm. Vi köper ifrån Ballingslöv.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
