Regeringen har beslutat att de gamla elmätarna skall bytas ut mot nya med s.k. fjärravläsning. Är det någon som vet om kravet på att elmätarna skall kunna avläsas "ute" därmed har slopats?

/Gösta
 
Vet bara att det fortfarande går att läsa av elmätarn manuellt, och att hitintills så har de inte funkat så bra....
 
Kravet finns kvar, men det går att få undantag, det fick jag !! Slapp det fula skåpet på fasaden.
 
Dom nya mätarna går bra att läsa av manuellt , när du säger ute så vet jag inte om du menar på fasaden eller att energibolaget kommer hem till dig för avläsning. Fjärr avläsningen kommer att funka fint via ett GSM modem kommer mätarna fjärravläsas och du slipper hembesök så länge allt stämmer.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.