Hej!
En av downlightsen i badrummet har gett upp, tyvärr den i duschen😄🚿 Som framgår av bilderna har jag fått hela insatsen till downlighten som verkar komma från A-collection som jag tror är Ahlsells egna märke.
Frågan är om det går att byta ljuskälla på denna eller om hela downlighten måste bytas? Låter dyrt om alla behöver bytas, har 12-14 stycken i hela huset som förmodligen är av samma modell.
En av downlightsen i badrummet har gett upp, tyvärr den i duschen😄🚿 Som framgår av bilderna har jag fått hela insatsen till downlighten som verkar komma från A-collection som jag tror är Ahlsells egna märke.
Frågan är om det går att byta ljuskälla på denna eller om hela downlighten måste bytas? Låter dyrt om alla behöver bytas, har 12-14 stycken i hela huset som förmodligen är av samma modell.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Ljuskällan i den modellen verkar ha ändrats, är numera på 6,8 W i stället för 5,4 W, se här: https://www.ahlsell.se/products/el/...lights-60-99-mm-haltagning/downlights/7464253
Det betyder om du bara byter ut en spott så kommer dess ljus att vara annorlunda (starkare) än de andras.
Det betyder om du bara byter ut en spott så kommer dess ljus att vara annorlunda (starkare) än de andras.
Hej!K KJPL skrev:Hej!
Löste sig detta? Jag har samma problem. Om du eller någon annan har bytt ut sina lampor och kanske har en eller flera kvar liggande köper jag gärna loss!
Jag söker alltså: LED-lampa a-collection 7464253 (15.5V DC, 5.4W, 3000K)
Tack!
Hej! Det löste sig så långt att jag fick köpa en ny av den modell som ersatt den modell jag hade på Ahlsell. Ärligt talat har jag inte testat om det funkar att köra den nya med samma transformator då frugan kom på den briljanta idén att byta mot en av våra befintliga spottar i källaren, och jag har inte kopplat in den nya i källaren ännu🤓 Men det ska inte vara något problem! Ahlsell tog runt 400 kr för den, antar att de som har konto där får en del rabatt.Trede skrev:
Tack! Men då de nya du köpte på Ahlsell inte exakt samma spec antar jag? Annan ljusstyrka.... ?K KJPL skrev:Hej! Det löste sig så långt att jag fick köpa en ny av den modell som ersatt den modell jag hade på Ahlsell. Ärligt talat har jag inte testat om det funkar att köra den nya med samma transformator då frugan kom på den briljanta idén att byta mot en av våra befintliga spottar i källaren, och jag har inte kopplat in den nya i källaren ännu🤓 Men det ska inte vara något problem! Ahlsell tog runt 400 kr för den, antar att de som har konto där får en del rabatt.
Klicka här för att svara