Hej!

Vi går lite i tidiga tankar om att kanske bygga ut vårat garage. Garaget är från tidigt 80 tal. Bortre delen av vårat garage är bastu / toalett / badrum med separat ingång, tanken är att bygga ut den delen med ungefär 4 x 4m så att garaget får lite av en L form.

Jag har försöka läsa på lite och om jag förstått rätt så kan inte detta räknas som en attefallstillbyggnad då det är en utbyggnad på vårat garage och inte på vårat hus?

Finns det några andra regler att ta hänsyn till specifikt för att utbyggnaden är kopplat till ett garage? Tänker på högre krav för brandsäkerhet etc?

All info mottages tacksamt.

L Luffarrock skrev:
Jag har försöka läsa på lite och om jag förstått rätt så kan inte detta räknas som en attefallstillbyggnad då det är en utbyggnad på vårat garage och inte på vårat hus?
Termen "Attefallstillbyggnad" finns inte längre. Det är nya regler sen december förra året.

Hur stort är garaget? Är det inom detaljplanerat område?

useless useless skrev:
Termen "Attefallstillbyggnad" finns inte längre. Det är nya regler sen december förra året.

Hur stort är garaget? Är det inom detaljplanerat område?
Ok, hade missat att det var borttaget. Garaget är ungefär 80kvm men området är inte detaljplanerat.

L Luffarrock skrev:
Ok, hade missat att det var borttaget. Garaget är ungefär 80kvm men området är inte detaljplanerat.
Ok. Utanför detaljplan får man utan bygglov bygga ut en komplementbyggnad så den blir 50 kvadrat. Så du behöver söka bygglov.

• Gilla
Luffarrock
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.