1 648 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Utanpåliggande normcentral kablarna bakifrån
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Hur löser ni det här enklast? Infälld central är inte aktuellt.
Pga att min vägg är reglad med 45mm reglar så föll valet på en utanpåliggande central och nu är tiden kommen att ”stänga väggen” dvs flexrören är dragna på plats.
vissa garo har ju punchouts för kabel som kommer bakifrån men hur löser man det annars? Finns det ngn universal-plåt man kan skruva bakom centralen?
eller borrar man 20mm/25mm hål i gipsen och dragavlastar?
jsg har många ideer på hur det ”kan” göras men man blir ju nyfiken
gäller i detta fall en schneider resi9 cx
Pga att min vägg är reglad med 45mm reglar så föll valet på en utanpåliggande central och nu är tiden kommen att ”stänga väggen” dvs flexrören är dragna på plats.
vissa garo har ju punchouts för kabel som kommer bakifrån men hur löser man det annars? Finns det ngn universal-plåt man kan skruva bakom centralen?
eller borrar man 20mm/25mm hål i gipsen och dragavlastar?
jsg har många ideer på hur det ”kan” göras men man blir ju nyfiken
gäller i detta fall en schneider resi9 cx
Redigerat:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Har den där centralen ens baksida?
Behövs baksida?
Om det måste vara baksida och den är ii plast är det väldigt enkelt med en stegborr göra hål där det behövs.
Protte
Behövs baksida?
Om det måste vara baksida och den är ii plast är det väldigt enkelt med en stegborr göra hål där det behövs.
Protte
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
den har inte baksida, iom gips behöver den inte baksida.prototypen skrev:
du hade bara borrat 20/25mm hål lämpligt och dragit igenom rören?
Klicka här för att svara