Hur hade ni gjort här?
Ska upp med belysning på väggen, måste vara utanpåliggande, kabel kommer från uterummet till vänster

Försökt göra bilder så man kanske fattar😅
Men i bilderna då så är
Röd - belysning
Vit- kopplingbox
Grön- kabel

• Vägg med planer för belysning; röd för lampor, vit för kopplingsbox, grön för kabeldragning från uterummet, stående stege och grill synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utsida av hus med markerad ledningsdragning. Röd för belysning, vit för kopplingsbox, grön för kabel från uterum till vänster. Stege och grill syns.
    Skapa konto
  • Vägg med två planerade belysningspunkter markerade i rött, kopplingsbox i vitt och kabeldragning i grönt, stege lutad mot väggen.
    Skapa konto
2:an!

V Villa um skrev:
2:an!
Okej, för att? Vattentäthet? Blir ju ”synliga” boxar på den vita ”listen” ovanför panelen då.
De andra alternativen tänker jag box under/nedanför panelen så den knappt syns

Villhöver feedback, svårt att välja🤣

hampus tyresgård hampus tyresgård skrev:
Okej, för att? Vattentäthet? Blir ju ”synliga” boxar på den vita ”listen” ovanför panelen då.

Du behöver ju bara en kopplingsdosa i både bild 1 och 2. Tänker att den vita kopplingsdosan smälter in i det vita undertaket. Dessutom hamnar kopplingsdosan under tak.

• Gilla
Lennart 57 och 1 till
  • Laddar…
hampus tyresgård hampus tyresgård skrev:

Och dosa och kabel kan du ju måla in med samma nyans som bakgrunden. lätt gjort och det blir nästan osynligt.

V Villa um skrev:
Du behöver ju bara en kopplingsdosa i både bild 1 och 2. Tänker att den vita kopplingsdosan smälter in i det vita undertaket. Dessutom hamnar kopplingsdosan under tak.
Ja exakt men anledningen var att jag har svarta kablar från lampor till tänkt vita dosor ovanför med vit kabel vidare

Måste du ens ha några kopplingsdosor? Kan du inte gå vidare med kabel från lampa 1-2 och sen måla in kablarna i fasadens/listens färg om det behövs? skulle själv tveklöst välja dragningen upptill vid takfoten.

• Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
krillek krillek skrev:
Måste du ens ha några kopplingsdosor? Kan du inte gå vidare med kabel från lampa 1-2 och sen måla in kablarna i fasadens/listens färg om det behövs? skulle själv tveklöst välja dragningen upptill vid takfoten.
Smart, typ såhär då, med blå linje som vit kabel går ju om man kör 1 dosa

Tanken med dosa är ju mest för färgbyte på kabel, då jag har både svart och vit kabel

• Husfasad med färgade linjer som visar kabeldragning med fokus på vit och svart kabel, samt stege mot taket.
    Skapa konto
  • Gilla
Bonde50
  • Laddar…
Nja, jag menade nog upp igen efter lampa ett. Varför vill du ner på marknivå? 😅

krillek krillek skrev:
Nja, jag menade nog upp igen efter lampa ett. Varför vill du ner på marknivå? 😅
Tänkte mest att då kan jag lägga kabeln under/nedanför panelen, drar jag den upp är ju den vista listen intill panelen, o måste där av spika svart kabel på vit list (kanske inte ens syns när det väl är gjort ändå) eller såga ur listerna på panelen för kabel
Om du fattar🤣😅

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.