Hur hade ni gjort här?
Ska upp med belysning på väggen, måste vara utanpåliggande, kabel kommer från uterummet till vänster
Försökt göra bilder så man kanske fattar😅
Men i bilderna då så är
Röd - belysning
Vit- kopplingbox
Grön- kabel
Ska upp med belysning på väggen, måste vara utanpåliggande, kabel kommer från uterummet till vänster
Försökt göra bilder så man kanske fattar😅
Men i bilderna då så är
Röd - belysning
Vit- kopplingbox
Grön- kabel
Du behöver ju bara en kopplingsdosa i både bild 1 och 2. Tänker att den vita kopplingsdosan smälter in i det vita undertaket. Dessutom hamnar kopplingsdosan under tak.hampus tyresgård skrev:
Och dosa och kabel kan du ju måla in med samma nyans som bakgrunden. lätt gjort och det blir nästan osynligt.hampus tyresgård skrev:
Ja exakt men anledningen var att jag har svarta kablar från lampor till tänkt vita dosor ovanför med vit kabel vidareV Villa um skrev:
Måste du ens ha några kopplingsdosor? Kan du inte gå vidare med kabel från lampa 1-2 och sen måla in kablarna i fasadens/listens färg om det behövs? skulle själv tveklöst välja dragningen upptill vid takfoten.
Smart, typ såhär då, med blå linje som vit kabel går ju om man kör 1 dosakrillek skrev:
Tanken med dosa är ju mest för färgbyte på kabel, då jag har både svart och vit kabel
Tänkte mest att då kan jag lägga kabeln under/nedanför panelen, drar jag den upp är ju den vista listen intill panelen, o måste där av spika svart kabel på vit list (kanske inte ens syns när det väl är gjort ändå) eller såga ur listerna på panelen för kabelkrillek skrev:
Om du fattar🤣😅
Klicka här för att svara