Hej! Ska installera kamin med utanpåliggande (utvändig) skorsten med rökgasfläkt på toppen av skorstenen. För fläktens skull behöver el dras från rökgasfläkten på toppen av skorstenen ner till husets plan 1. Då har ett metallrör för utanpåliggande elinstallation rekommenderats (kommer gå längs med fasaden). Är det någon som vet om det finns en sådan produkt (metallrör för utanpåliggande eldragning) i vitt utförande?

Det finns ett flertal sådana på nätet, men de kostar och jag betvivlar att de håller sig snygga. Jag hade satsat på att måla en galvad skyddsplåt istället.

J Josth skrev:
Finns galvad kabelskyddsplåt man kan sätta utanpå kabeln som extra skydd om risk för att kabeln utsätts för skada. [länk]
I vitt utförande?

pacman42 pacman42 skrev:
Det finns ett flertal sådana på nätet, men de kostar och jag betvivlar att de håller sig snygga. Jag hade satsat på att måla en galvad skyddsplåt istället.
Har du länk till en sådan produkt i vitt utförande? Hittar bara svart / metallfärg.

A Anders1992 skrev:
I vitt utförande?
I galvat utförande. Men det finns ju grundfärg till metall som gör att färg fäster så att man kan måla vitt sedan.

• Gilla
Engar
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.