Gillar egentligen inte att gnälla men sämre kundbemötande än det man får från Hälsinge får man leta efter... Förra året köpte vi ett fritidshus och en friggebod av dem och upptäckte under arbetets gång att det saknades en hel del material i leveransen. Dessutom visade det sig att trallvirket vi köpt i samma leverans var av RIKTIGT dålig kvalitet. När jag ringde och pratade med dem lät det som att det inte var några problem att åtgärda men det hände liksom aldrig något... Trots upprepade försök att lösa det smidigt (ersätta mig för de utlägg jag haft för att komplettera allt som saknats) hände inget. Tillslut kontaktade jag deras vd Anders Bucht men han bemödade sig inte ens att svara! Så nu ligger ärendet tyvärr hos allmänna reklamationsnämnden. Mitt förtroende för Hälsinge fjäll- & kusthus är lika med noll och jag kan bara hoppas att andra som funderar på att bygga väljer en mer seriös leverantör.

Hur har det gått med ert ärende hos ARN? Jag hoppas att ni fick hjälp där.
Har själv en tvist med Hälsingehus och har tyvärr samma erfarenhet att det händer ingenting. Så funderar på att gå vidare till ARN. Vilka erfarenheter av det har du?
Eva

Hej! Hur har det gått med era tvister med HÄlsingehus (HÄlsinge fjäll- och kusthus, Hälsingestugor) ? Jag har fått sämst tänkbara bemötande av dem. Jag köpte en byggsats av en av deras s k medarbetare som sedan visade sig vara en bedragare, J******** med sitt företag Casanox AB. Ingenting i huset är rätt byggt, allt från att rören i grunden är feldragna till att värmepumpen endast är installerad med elpatronen och J******** naturligtvis tog mycket bra betalt för en hel installation, vattenledningar ovan jord, spikar rätt genom panelen, ingen ventilation, brunnarna i våturymmena är helt felgjorda. Ingenting är fackmannamässigt utfört. Skandal. Arrogant och oförskämt uppträdande från Hälsingehus och Casanox. Tyvärr är bara stämning och media kvar att ta till nu.

Redigerat av moderator:
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
När Hälsingehus bytte VD så löste sig mitt problem med dem. Det tog tid men nu är det löst och jag är nöjd.

Eva

Jag kan bara hålla med. Jag har haft kontakt med J********, Casanox; vilken skojare. Skulle starkt rekommendera alla att hålla sig bort från honom och hans företag.

Redigerat av moderator:
Hej Primula5!

Vad har du råkat ut för?

Hälsningar Eva 123

M Mormorsally skrev:
När Hälsingehus bytte VD så löste sig mitt problem med dem. Det tog tid men nu är det löst och jag är nöjd.

Eva
Vad roligt att höra. Jag har inte fått någon som helst hjälp eller ersättning från dem. Vad hette vd´n som hjälpte dig? vilka summor rörde det sig om?

Ja dom suger jävligt hårt. Just Hälsinge fjäll och kusthus är nog i konkurs tror jag. Men dom har sitt moderbolag ELE Trävaru där en René jobbar och basar.

Jag hade beställt ett fjällhus med stomresning som skulle ta 8-9 dagar max men dom tabbade sig som fan på olika vis och istället för April så fick jag tillgång augusti/september.

många turer fram o tillbaka pga skadat material osv osv. Men fick iallafall 47500kr avdraget på slutfakturan som var på 97500. Och sedan var Henrik Hedlund och Rene väldigt hjälpsamma långt efter när det var konkurs/nedlagt redan då material saknades men det fanns kvar på deras lager så jag fick hämta smygar bl a.

så både gott o ont. Sjölva huset är BRA, men dom skötte sina misstag åt helvete och då blev man arg. Men tycker det slutade helt okej ändå.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.