Hej alla.

Undrar om någon vet om det finns någon enhet att koppla till min stereoreciver så jag kan spela musik från ett USB-minne. Den är några år och har tyvär inget USB-uttag.Och vart köper jag en sådan enhet isåfall.

Mvh. Jonte
 
Det finns ju FM sändare med USB ingång så någon variant på sådan kanske?
 
Liten enklare mp3-spelare med 3,5mm plugg till en ingång på receivern är nog det lättaste sättet.
 
Kan man inte koppla en enkel DVD-spelare till som har USB-port ?
 
peternicklas
Jag skulle vilja ha en enhet som spelar upp från USB eller SD och sedan som skickar musiken till förstärkaren genom RCA kabel.
 
finns 3.5 till rca adaptrar
 
Visst gör det de, men problemet är vart du ska placera ditt usb???
 
Tanken var då mp3 spelare med usb ingång och 3.5 mm ut och sen 3.5 -> RCA
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.