Ingen som vill säga bu eller bä om nåt land eller om någon av lasrarna?

Beställer du från USA så åker du på tull och moms, men priserna är iofs lägre i genomsnitt. Beställer du från UK som ingår i EU´så betalar du om du har tur UK moms eller otur SE moms. Det beror på hur mkt firman handlar med Sverige. Någon får rätta mig om jag har fel här...

Hade oxå tänkt beställa en CST/Berger fast den gröna laser varianten, men den finns bara i USA vad jag sett.

Och skulle nåt pajja är det bara att skicka tillbaka till Toolking?

Ja, kolla gärna med posten vad det kostar, för det är dyrare att skicka härifrån och dit än vice versa.

Köp av märke och modell som även finns på svenska marknaden så kan du skicka in på service här hemma även om du köper från USA. (Du kommer att få betala själv, men det blir billigare än 2*frakt (till-från) USA)

Har handlat från både US och UK beroende på pris och framförallt känns det mer rätt med en 240 volts maskin från UK här i Svedala jämfört med en 110 voltare från US.
Om du kan lyfta momsen är det kanske enklast med import från US då du i det fallet betalar svensk moms.

/m

Batterimaskiner USA
Sladdmaskiner EU

Köp två så om den ena skulle paja så har du den andra. Blir ungefär samma pris som i sverige.

Redigerat:
Macce skrev:
Om du kan lyfta momsen är det kanske enklast med import från US då du i det fallet betalar svensk moms.
/m
Om du handlar från en seriös uk-säljare och uppger ditt vat-nummer så blir det svensk moms där också (säljaren lägger inte på någon moms alls, du betalar fiktiv moms som du får tillbaka direkt vid deklarationen)

Jag handlade på PS-tools.com i UK, fungerade mycket bra. Eftersom jag har firma och därmed europeiskt VAT-nummer blidde det ingen UK-moms, jag får väl betala den svenska momsen och sen lyfta den i deklarationen.

Betydligt billigare är i Sverige, och bara att byta stickpropp. Sen gäller väl knappast garantierna, men prisskillnaden gör att det är värt att chansa.

Hade oxå tänkt lägga en beställning idag men pundet har ju blivit markant dyrare under de sista veckorna... typiskt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.