1 610 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Urtag för häll i granit utan armering?
Hej!
Jag har fått ett pris för en bänkskiva med urtag för häll av en stenfirma som jag läst mig till att många är mycket nöjda med. Skivan är ca: 1.90 lång och urtaget för hällen som sitter 30 cm från ena kortsidan och lämnar ca. 2 cm granit på vardera sida.
Skivan kommer dock inte armeras! Jag tolkar det som att stenfirman gör en ekonomisk riskbedömning för mig och tycker det är onödigt. Jag borde ju lite på dem men jag kan inte låta bli att ställa frågan här. För säkerhets skull-
Nån som tycker det verkar konstigt?
Tacksam för kommentarer!
Jag har fått ett pris för en bänkskiva med urtag för häll av en stenfirma som jag läst mig till att många är mycket nöjda med. Skivan är ca: 1.90 lång och urtaget för hällen som sitter 30 cm från ena kortsidan och lämnar ca. 2 cm granit på vardera sida.
Skivan kommer dock inte armeras! Jag tolkar det som att stenfirman gör en ekonomisk riskbedömning för mig och tycker det är onödigt. Jag borde ju lite på dem men jag kan inte låta bli att ställa frågan här. För säkerhets skull-
Nån som tycker det verkar konstigt?
Tacksam för kommentarer!
Förstärkningarna är givetvis även för framtiden.John J skrev:
Tänk er scenariot med en 100Kg tung människa med ett knä på den tunna delen för att till exempel städa överskåpen utan armering.
Se skillnaden här: http://www.cgksten.se/tillverkning_forstarkning_urtag.html
Gäller även laminat och trä. Det finns inget mellan skåpryggarna som stärker upp skivan.
Klicka här för att svara