97 205 läst ·
234 svar
97k läst
234 svar
Urbanfront - medvetet bedrägeri eller bara dåligt affärssinne?
https://www.merinfo.se/foretag/Modum-kök-AB-5591584338/2kh3236-1rjia
Äger numret på hemsidan
Ordförande sitter även i
https://www.merinfo.se/foretag/Urban-Group-AB-5591701783/2kh5kpj-1slfr
Äger numret på hemsidan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ordförande sitter även i
https://www.merinfo.se/foretag/Urban-Group-AB-5591701783/2kh5kpj-1slfr
Jag är också en kund som väntar på leverans efter information om något driftstopp som förlängt leveranstiden. Jag har däremot beställt obehandlade luckor vilket väl gör att mina luckor inte behöva gå igenom någon lackeringsmaskin som någon nämnde ovan. Spär ju så klart på misstankarna om ekonomiska problem men det är ju svårt en uppdaterad kreditupplysning har nog större bevisbörda.
vi beställde helt nya luckor därifrån i början av året och är supernöjda!
Luckorna kom i tid, några var tyvärr skadade i leveransen, som de såklart inte kan rå för då de var packade i en rejäl låda. Hålen för gångjärnen på en lucka var däremot lite fel men vi fick direkt nya skickade utan någon extra kostnad både för den felaktiga och de som får repor under frakten. Kan inte säga att jag är annat än nöjd
Luckorna kom i tid, några var tyvärr skadade i leveransen, som de såklart inte kan rå för då de var packade i en rejäl låda. Hålen för gångjärnen på en lucka var däremot lite fel men vi fick direkt nya skickade utan någon extra kostnad både för den felaktiga och de som får repor under frakten. Kan inte säga att jag är annat än nöjd
För mig låter det som lögner. Det är ju rätt typiskt.C Crippe_Crull skrev:Jag är också en kund som väntar på leverans efter information om något driftstopp som förlängt leveranstiden. Jag har däremot beställt obehandlade luckor vilket väl gör att mina luckor inte behöva gå igenom någon lackeringsmaskin som någon nämnde ovan. Spär ju så klart på misstankarna om ekonomiska problem men det är ju svårt en uppdaterad kreditupplysning har nog större bevisbörda.
Dessa företag fungerar just så. De växer fort och försöker leverera i början. Det är just detta kapital av förtroende som sedan används för att "casha ut". Det är svårt att få folk att beställa och betala i förväg till ett företag som aldrig levererat något. Man kör ett par år och sen konkar. Kan garantera att de här filurerna dyker upp igen om några månader med nytt bolag.M Maddelicious skrev:vi beställde helt nya luckor därifrån i början av året och är supernöjda!
Jag tycker inte svensk lagstiftning fungerar här. Det är som oseriösa byggare som kan ha tio konkursade bolag bakom sig och noll ansvar faller på dom själva.
Det funkar inte heller med näringsförbud. Man bara ber kusinen eller brorsan att vara målvakt för bolaget.
Anmäl till ARN så fort som möjligt, vänta inte på nästa besked från företaget. Det brukar ta tid innan ärendena tas upp. Begär hävning, pengarna tillbaka och evt skadestånd för försening/uteblivet kök.
Det är inte så att du betalat med kort? I så fall har du sex månader på dig att göra en reklamation till kortutgivaren.
Renoverare
· Örnsköldsvik
· 109 inlägg
Nej, tyvärr, betalning till bankgiro...
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 668 inlägg
Japp, och det ser lite märkligt ut då dom t.o.m. 2022-10-25 hade bättre omdöme. Sen går det nästan ett halvår utan ett enda omdöme och sen rasar alla 1'or in. Även om verksamheten inte är jättestor så tycker man att det borde kommit in något omdöme under den perioden.P paralun skrev:
Renoverare
· Örnsköldsvik
· 109 inlägg
Renoverare
· Örnsköldsvik
· 109 inlägg
Renoverare
· Örnsköldsvik
· 109 inlägg
Jag ger det fram till onsdag. Har inte leveransen hämtats upp av DHL då blir det ARN.M Marielisan skrev:
Tyvärr är ju ARN en ganska tandlös myndighet. Ser inte att det hjälper mig få tillbaka pengarna. Men kanske kan det göra att andra inte hamnar i samma situation!
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 668 inlägg
Jag ser förresten att dom har showroom och kontor i Askim. Om någon av er som väntar på leverans börjar ta vägen förbi dom några gånger i veckan och ställer frågor personligen så kanske det händer något.