25 547 läst ·
93 svar
26k läst
93 svar
UPS och annat transportpack - vad är det för fel på dem?
Fedex har egna bilar i sverige. Har själv kört för dom. Fungerar sådär. Många chaufföre är bra men vissa är helt kassa.Drömhus2012 skrev:FedEx har inga transporter i Sverige alls enligt dem själva, de använder sig av posten och får då på köpet allt strul som posten sysslar med som t.ex. att man kan inte söka var paketet är någonstans eftersom posten är ovilliga att göra något alls egentligen. Trasiga paket med trasigt innehåll tas absolut inget ansvar för oavsett hur bra paketerat det är eller hur hållbara saker det är däri. Jag vet inte hur det är med schenker, dhl och ups då jag inte fått något trasigt när jag använt mig av dem.
I fredags skulle jag få ett paket från UPS. Då ringer chauffören vid 14-tiden och vill att jag ska ta bilen och åka och möta honom 7 km bort eftersom han har ont om tid! Vilken fräckhet! :@ Jag åkte förstås inte utan han fick köra hit.
skulle få tre st tavlor levererad av ups. först låg det en lapp i lådan att de varit här tre gånger. sen fick jag dem att leverera det till grannen som är pensionär. då var lådorna öppna och trasiga. chauffören vägrade lämna ut sitt namn om innehållet skulle vara skadat, och att höra av sig var det inte tal om.
däremot dhl ringde och frågade om jag var hemma när han var nån kilometer bort.
däremot dhl ringde och frågade om jag var hemma när han var nån kilometer bort.
Just den här biten borde kriminaliseras.maswan skrev:
Precis som med flertalet andra tjänster borde transportföretagen få betalt efter utfört arbete.
Det måste ju vara mycket billigare att köra runt till en massa privatpersoner som inte är hemma.TheStills skrev:UPS har inte gps i sina bilar.. inte ens mobiltelefon utan chauffören kommunicerar till centralen med deras bruna platta....
För dyrt med gps och mobil sa dom till mig när jag sa att chauffören kunde ringa mig.
Nästa gång någon ska leverera något till mig så ska jag ringa dom på morgonen och säga att jag först spelar in samtalet och sen att jag sitter hemma och väntar. Detta för att dom inte ska kunna komma och bortförklara sig.
Det fraktföretag som jag är mest är schenker. Där har jag alltid hämtat själv hos ombuden. Aldrig något strul.
Jaså? Det påstod i alla fall inte kvinnan jag talade med på FedEx i våras, men jag bor i och för sig inte i storstan eller så så hon kanske menade att de inte levererade hem till mig utan att då använde de sig av posten.Claesk skrev:
När det gäller Ups så är deras system att Ups i avsändande land får pengarna för transporten. Respektive land måste jaga sina intäkter via de lokala kunderna. De leveranser man gör öppnar dörren för nya affärer när man ändå är hos kund och lämnar.
Fast å andra sidan så jobbar mest troligt privatpersoner någonstans och en del har egna bolag. Om man då som leverantör misshandlar privatpersonen så tror åtminstone jag att chansen att leverantören ska få teckna ett avtal med bolaget där denne jobbar minskar. Dessutom så funkar det för mig på det sättet att om jag nu blir misshandlad av UPS och möjligheten att välja en annan leverantör så kommer jag göra det=mindre affärer för UPS.
Men ... om alla leverantörer beter sig lika illa mot kunden, vilken ska man då välja?j.f.s skrev:Fast å andra sidan så jobbar mest troligt privatpersoner någonstans och en del har egna bolag. Om man då som leverantör misshandlar privatpersonen så tror åtminstone jag att chansen att leverantören ska få teckna ett avtal med bolaget där denne jobbar minskar. Dessutom så funkar det för mig på det sättet att om jag nu blir misshandlad av UPS och möjligheten att välja en annan leverantör så kommer jag göra det=mindre affärer för UPS.
Kartellbildning i dåligt beteende, kan det vara något för Konkurrensverket att utreda?
hehe, det förstås men jag har faktiskt bra erfarenheter av både Posten och DHL. Kanske haft tur? 
DHL har faktiskt utmärkt sig där de ringt innan leverans och antingen styrt om till jobbet istället för hem alternativt låtit mig välja tid då de ska komma.
DHL har faktiskt utmärkt sig där de ringt innan leverans och antingen styrt om till jobbet istället för hem alternativt låtit mig välja tid då de ska komma.
Idag dök UPS upp, fem dagar för sent. Samma kille som varit hos mig två gånger den senaste månaden, ändå hade han kört till fel hus tre gånger i rad, påstod han. Att huset han skulle försökt leverera vid har stått obebott sedan 70-talet visar ju ännu tydligare att han ljuger.
Har en arbetskompis med kameror på tomten. En hantverkare skulle dit en speciell dag och tid. Han ringde och.kollade om allt gått bra, japp inga problem var svaret. Enligt övervakningsfilmen hade det inte varit någon vid huset på hela dagen. =)