Själv kommer jag att ha ca 10-12 grader i mitt sommarhus av flera skäl, de flesta har nämnts tidigare. Men man bör tänka på vad för sorts kyl o frys man har. En gammal kyl o frys med freon tål kyla på ett helt annat sätt än en ny kyl o frys med R600 som är en oljeliknande vätska vilken tjocknar vid minusgrader och kan leda till att kompressorn går sönder och inga garantier gäller.
 
Majgårdarna
Om man bara vill ha värme när man kommer till stugan så finns det ju fin fina gsmstyrda "husvakter"
Man kan kolla tempen.höja tempen stänga av och på värme mm
Bara att skicka ett sms.

Om man har fukt problem är en solarventi en bra grej
Den har en solcell som driver en fläkt som blåser in torr
uppvärmd luft i huset. Behövs ingen el alltså

www.lacomfort.se säljer både husvakt o solarventi
Farsan köpte en solarventi där
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.