Garage på 45 kvm, övervåningen har snedtak från ca 150 cm höjd och är upp till nock.
Plattan har golvvärme som är inställd på att garaget skall hålla ca 11 grader vintertid.
Det är en lofttrappa upp till övervåningen. På övervåningen är det ett litet rum där trappan går upp och även på nedervåningen är det ett litet rum där trappan är. Rummet på nedervåningen har separat slinga och kan höjas. Den är även lite tätare lagd en garage-delen där bilen skall stå.
Den som sålde systemet till mig sade att jag sannolikt inte behövde tillföra någon värme i det stora rummet på övervåningen. Jag skall precis lägga spångolv och sedan klick-golv och funderar på om jag borde lägga golvvärme även på övervåningen eller lita på det han sa.
Eller blir det bättre att lägga golv utan golvvärme och installera en vattenradiator eller elradiator om det behövs? Vad tror ni?
Isolering: 145+45 i väggar, 145 i mellanbjälklag, 300 lösull i snedtaket. Funderar på att ha 95 isolering i mellanväggarna på över och nedervåningen.