Vi har ett enkelgarage som brukar hålla ca 8-10 grader på vintern utan värmekälla. Ibland går jag ut där för att meka eller lacka och behöver då förhållandevis snabbt (30 min) få upp temperaturen. Idag sitter det ett oljefyllt elelement under garagets enda fönster och det tar flera timmar innan tempen är uppe till 16-17 grader. Vad ska man satsa på istället? Ett konvektorelement, med eller utan fläkt? Vill helst inte ha något som blåser för mycket pga lackeringsarbeten. Ventilation finns, en pax-fläkt som går 24/7 och på turboläget endast när jag lackat och vill dra ut ångor från lösningsmedel. Lackar dock inte speciellt ofta... mest mekar eller snickrar.
Luftvärmepump finns på önskelistan men inte aktuellt nu.
/S