4 818 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Uppvärmning av litet utrymme 3X2 m
Samma läge för mig. Kör en oljeradiator för att hålla rimligt jämn temperatur så luftfuktigheten och temperatur inte varierat allt för kraftigt. Med ökade energipriser har termostaten gått från 18C till snarare 8-10C vilket gör att den i mitt område mest kickar in sent på kvällen numera. Valde en billig oljeradiator då jag ibland slipar där inne och dessa ofta känns bättre tillslutna. När jag under bygget körde en billigare radiator med exponerade värmetrådar och slipade något kändes det som bara det fina slipdammet som normal luftcirkulation kunde föra med sig genererade en rätt otrevlig bränd lukt
Jo. Så är det ju. Jag har både enklare spånuppsamlare samt luftrenare i mitt utrymme. Det är lika bäst för lungorna, ögonen och grejorna. Så jag klarar mig på en frostvakt från jula med exponerat värmeelement.
Vad gäller fukten så kör jag med den klassiska Torrbollen. Funkar hur bra som helst. Byte av påse med kalciumklorid två gånger på vinterhalvåret. Jul och tidig vår typ. På sommarn torkar det ut. Mycket spring och öppen dörr samt att jag tror att mycket är markfukt genom plattan på okänt underlag (inte jag som byggt boden).
Vad gäller fukten så kör jag med den klassiska Torrbollen. Funkar hur bra som helst. Byte av påse med kalciumklorid två gånger på vinterhalvåret. Jul och tidig vår typ. På sommarn torkar det ut. Mycket spring och öppen dörr samt att jag tror att mycket är markfukt genom plattan på okänt underlag (inte jag som byggt boden).
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "Torrbollen"
Torrbollen Home Series 3
Effektiv fuktslukare
199 kr inkl moms
Läs mer
Helt sant. Dock fortfarande så att icke oljefyllda ger snabbare värme eftersom de värmer luften direkt och inte först hettar upp en vätska.useless skrev:
Ja, det är en stor fördel med en stängd radiator i detta läge. Brandrisk med öppna som fylls med spån och damm.ClasseClas skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden