I hallen skall vi bygga en liten toa av vad som tidigare varit en garderob. Det är ett litet utrymme på 1.5 kvm där ena långsidan är en yttervägg (tegelstomme från 1920), andra långsidan innervägg mot trapphuset. Ena kortsidan är innervägg mot vardagsrummet och sista blir egentligen dörr mot hallen.

Nu funderar jag på om jag ens behöver värma upp utrymmet, vad tror ni? och isåfall med vad? Installera en vattenburen radiator är för stort jobb och de flesta elradiatorer är för stora/klumpiga. Återstår gör egentligenelektrisk golvvärme vilket känns som det smidigaste alternativet eftersom det inte tar plats på väggarna, men är det "overkill"?

en snygg elektrisk handdukstork på väggen kan kanske värma toan ....och torka handdukar? enklaste alternativ, tror jag :)
gaia

du bör ha värme om du har dörren stängd (vilket man har till en toa)

1,5 m2 låter som att el golv värme är ett bra alternativ

Problemet med handdukstorken är att jag inte lyckats hitta någon enkel snygg variant som har termostat. De flesta eltorkar verkar bara vara av eller på, det känns lite väl enkelt som uppvärmning.

MMR skrev:
Problemet med handdukstorken är att jag inte lyckats hitta någon enkel snygg variant som har termostat. De flesta eltorkar verkar bara vara av eller på, det känns lite väl enkelt som uppvärmning.
termostat kan man ju köra med en extärn, finns mängder mad varianter på sånna (ungefär som att styra en golvvärme anläggning, där har du inte termostatvredet ingutet i golvet direkt ;) )

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.