1 165 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Uppvärmning av liten gästtoa?
I hallen skall vi bygga en liten toa av vad som tidigare varit en garderob. Det är ett litet utrymme på 1.5 kvm där ena långsidan är en yttervägg (tegelstomme från 1920), andra långsidan innervägg mot trapphuset. Ena kortsidan är innervägg mot vardagsrummet och sista blir egentligen dörr mot hallen.
Nu funderar jag på om jag ens behöver värma upp utrymmet, vad tror ni? och isåfall med vad? Installera en vattenburen radiator är för stort jobb och de flesta elradiatorer är för stora/klumpiga. Återstår gör egentligenelektrisk golvvärme vilket känns som det smidigaste alternativet eftersom det inte tar plats på väggarna, men är det "overkill"?
Nu funderar jag på om jag ens behöver värma upp utrymmet, vad tror ni? och isåfall med vad? Installera en vattenburen radiator är för stort jobb och de flesta elradiatorer är för stora/klumpiga. Återstår gör egentligenelektrisk golvvärme vilket känns som det smidigaste alternativet eftersom det inte tar plats på väggarna, men är det "overkill"?
termostat kan man ju köra med en extärn, finns mängder mad varianter på sånna (ungefär som att styra en golvvärme anläggning, där har du inte termostatvredet ingutet i golvet direktMMR skrev:
Klicka här för att svara