Hej!

Jag har ett garage på ca 30kvm. Det är isolerat med ca 100mm ”ull” i väggar och tak och har en relativt stor garageport där man ser att det glipar lite i underkant. Jag behöver ha ca 5-10+ grader i garaget och jag bor i Gävleborgs län. Alltså en normal vinterdag typ 10 minusgrader. Ungefär hur många kw/h skulle en luftvärmepump dra för att hålla underhållsvärme i garaget? Hamnar man på typ 1kw/h så är det ju helt klart värt det.

En frostvakt eller liknande är ju ett alternativ, om en sån nu skulle orka att hålla plusgrader i garaget.

Inser att liknande frågor säkert har ställts men jag har inte hittat något vettigt svar..

Med vänlig hälsning, Kalle Johansson
 
L
Räkna med ca 80 W m2 + lite till så är du hemma , möjligtvis en Luft /Luft VP på ca 4 KW
däromkring klara det .och blir en bra investering , under förutsättning det är ett helt öppet utrymme i garaget
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.