Hej.

Jag har tänkt att bygga garge i min ladugård är de någon som gjort de o har bilder och tips på hur jag ska gå till väga?? hoppas på mycket bilder på hur ni har gjort Mvh Jimbo

Ingen???

ja har ingen ladugård att bygga garage i, vore det inte lättare att börja i andra ändan med vad du har för planer att använda garaget till och hur ladugården ser ut?
Ska du ha varmt eller kallt garage? kunna jobba i det eller bara ställa in bilen?
jag hade jämnat av golvet, byggt isolerade innerväggar och ett tak på knappt 3meter, och siktat på att hålla det på ca 15°C, duger till det mesta.

EDIT: F-n Pucktvåa.

Precisera frågan.

Garage/Verkstad
Kall/Varm
Isolerat/oisolerat
Traktor/ husvagn
Oljegrop/motorlyft

Generellt sätt så får du fler svar om du redogör för dina tankar och planer.
Fixa gärna bilder så ska du se att svaren haglar in.

jag har kanske 200kvm gjuten del i ladugården de jag har tänkt är att isolera väggarna o iventuelt kanske ha värme när de är som kallast sen blir de väll billyft.. då behöver man väll ha 3.5m tak höjd? Jag ska var där och meka med min Buick har jag tänkt mig

Okej

Verkstad, Billyft och Frysfritt
Nu, börjar vi komma någon vart!

Motorlyft i taket skulle jag satsa pengar på.(alltså en krok i taket vilket i framtiden kan möjliggöra motorlyft)

Hur ska uppvärmning ske?

En liten travers så man kan flytta omkring sakerna.

Har du kor i andra delen av ladugården använder du ju värmen där ifrån. eller från kylningen av eventuell mjölk.
Ja ska det in lyft vill man ju inte riskera att sätta märken i taket (på bilen mest)
200m² är ganska stort ska du bygga in allt??

Jag har en Mobil motorlyft så de behöver jag inte ha i taket. Jag har funderat på en luftvärmepump. nä några kor har jag inte. JAg har tänkt att man skulle göra ett mindre garage just nu o så kanske i framtiden isolera de som blir kvar om man säger så, Så där får alla andra projekt så o gott till sig. Sen har jag ju palldragare att dra runt på massa skit mä. så travers får jag nog vänta med kanske blir i andra delen sen.

Jag & brorsan bygde om morfars lagård till bilverkstad.

Om du har btg.golv och bra takhöjd, så är det väl bara att regla upp väggar och isolera...
Går ju att dela på hälften. Halva varm verkstad, halva kallföråd. (för allt som annars står ivägen i verkstan...)

//

Det var tidigare garage i lagårn men det blev mest rost så kallgarage byggdes och sedan blev det så småningom verkstad.

Litet snickeri på ca 80 m2

Mek verkstad och i "smedjan" står det faktiskt en bil just nu.

Kontor och elektronik där kossornas b**s tidigare slängdes ut.

Nu ser det väldigt rörigt ut på bilderna men dessa bilder ljuger.

Protte

• Snickeri.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mekverstad.jpg
    Skapa konto
  • Kontor.jpg
    Skapa konto
saiter har du några bilder på eran verstad??

prototypen faan najs ställe

Har tyvär inga bilder, men liknar lite bilderna ovan.
Det var 25år sen vi bygde om där, och nu är stället sålt.
Var lågt i tak, men slapp ju ligga ute och skruva...:|

//

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.