1 873 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Uppskattning-Bredspackla strukturstapet och måla om väggarna
Hej!
Vi har kollat på en lägenhet på 110 kvm. Dock har den strukturstapet på vardagsrum och alla sovrum.
Nån som kan uppskatta kostnad om man anlitar en proffs att bredspackla och måla om?
Bara en överslagberäkning räcker. Tack ☺️
Vi har kollat på en lägenhet på 110 kvm. Dock har den strukturstapet på vardagsrum och alla sovrum.
Nån som kan uppskatta kostnad om man anlitar en proffs att bredspackla och måla om?
Bara en överslagberäkning räcker. Tack ☺️
Moderator
· Stockholm
· 57 843 inlägg
Vet egentligen inte. Kan bara tala från egen erfarenhet. Jag bredspacklade ett rum med ca 15 löpmeter väggar. Det tog mig som amatör drygt 10h. Om vi antar att du har 100 löpmeter vägg i lägenheten, och att en erfaren målare gör det på halva tiden jämfört med mig. Så borde det gå på 30 - 50h. Så kanske 25 000 i arbete, och kanske 5 - 10 000 i material.
Men sedan antar jag att det kanske är en del snickerier som också behöver målas? Kanske något tak?
Då kan det nog lätt gå lika mycket tid till. Stora ytor går fort, detaljarbete tar tid.
Men sedan antar jag att det kanske är en del snickerier som också behöver målas? Kanske något tak?
Då kan det nog lätt gå lika mycket tid till. Stora ytor går fort, detaljarbete tar tid.
Håller med. Sen finns det ju en fördel. När det är stora ytor som ska göras så blir det inte lika mycket ställtid. Målis kan jobba en dag åt gången.H hempularen skrev:Vet egentligen inte. Kan bara tala från egen erfarenhet. Jag bredspacklade ett rum med ca 15 löpmeter väggar. Det tog mig som amatör drygt 10h. Om vi antar att du har 100 löpmeter vägg i lägenheten, och att en erfaren målare gör det på halva tiden jämfört med mig. Så borde det gå på 30 - 50h. Så kanske 25 000 i arbete, och kanske 5 - 10 000 i material.
Det som drar iväg med enstaka rum är ju om målis ska åka på andra uppdrag medans saker torkar...
Tack för alla svar
Klicka här för att svara