Givetvis är det här en sådan "hur långt är ett snöre"-fråga men jag tänkte om någon kunde säga mellan tummen och pekfingret hur mycket det skulle kosta att renovera upp detta hus till beboeligt skick med "normal lyx" så att säga:

http://www.maklarhuset.se/till-salu/fritidshus/umea-hissjo-hissjo_155-538792

Huset ligger i ett område där ~2 miljoner inte är särskilt orimliga priser så 250 000 kändes ju lite som att skänka bort det men å andra sidan lär det väl kosta en hel del att fixa upp det. Så frågan är ju vad man kan tänka sig att landa på för totalsumma för en sådan kåk. Vad JAG kan se att det behövs göras är vitvaror, vatten, avlopp, värmeanläggning och uppfräschning men det är säkert en massa andra detaljer jag inte tänker på.

Tänkte åka på visning men tänkte att det kunde vara bra att vara lite förberedd på vad det kan kosta innan jag visar mitt intresse.

D
Antar att du lagt märke till att det saknas indraget vatten och avlopp och att det är grundvattenskydd?

Tja, vad innebär det? Att man inte får dra in vatten och avlopp eller? :confused:
Det enda jag fått lära mig om grundvattenskydd från utbildningen (maskinförare) är att man ska vara lite mer försiktig inom dessa områden gällande hantering av farligt gods och liknande.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.