17 040 läst ·
51 svar
17k läst
51 svar
Uppskattad kostnad för flytspackling m.m
Då är det säkert 2 tim pålagt för slipning mm + servicebil.. Sen tar aldrig golvläggare betalt per timme när man lägger golv utan alltid ett kvadratmeterpris ink material. Så jag tycker det verkar ok för att vara i Stockholm. (om det nu är där)Anna1984 skrev:
Jo det är i Stockholm. Men får ändå inte ihop prisbilden. Med tanke på att ca 5000kr endast är arbete (matta ca 1400kr, servicebil ca 500kr, lim).B Berntpeter skrev:
Då återstår ca 5000kr av totala priset på 7500kr. Tar det verkligen 8h att slipa, lägga matta och städa?
Jag skrev ju att det är ett kvadratmeterpris på läggningen av mattan! Vad spelar det för roll hur lång tid det tar då? Sen tar det väl inte långt ifrån 8 timmar beroende på hur golvet ser ut, Hur lång tid tror du det tar att lasta material på firman, åka till arbetsplatsen, bära in material och verktyg, slipa av golvet, eventuellt punktspackla, dammsuga, lägga golvet och svetsa, bära ut verktyg. samt att åka tillbaka till firman?Anna1984 skrev:
Redigerat:
Vad brukar kvadratmeter priset ligga på vid flytspackling?
Jag har, enligt överenskommelse med plattsättaren, tätat skarvar, lagt armeringsnät och lagt värmeslinga.
Hans jobb blir alltså endast flytspackling med fall mot en brunn.
Pris inklusive moms och material är uppskattat till 5.500kr. Badrummet är strax över 3 kvm. Går ju åt mer spackel eftersom det ligger golvvärmeslingor (el). Är priset rimligt?
Jag har, enligt överenskommelse med plattsättaren, tätat skarvar, lagt armeringsnät och lagt värmeslinga.
Pris inklusive moms och material är uppskattat till 5.500kr. Badrummet är strax över 3 kvm. Går ju åt mer spackel eftersom det ligger golvvärmeslingor (el). Är priset rimligt?
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 294 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 294 inlägg
Bra att kunna göra enklare förberedelser självAnna1984 skrev:
Vad brukar kvadratmeter priset ligga på vid flytspackling?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden