Anna1984 Anna1984 skrev:
Det är han som bestämmer mattan. Men på nätet kan man beställa 2 meter i valfri längd. Eftersom mitt badrum är 1,5x2,0 meter så hade jag beställt 2,3 meter av mattan som är 2 meter. Alltså mattan blir så 2x2.3 meter och skulle kosta 1.350kr.
Då är det säkert 2 tim pålagt för slipning mm + servicebil.. Sen tar aldrig golvläggare betalt per timme när man lägger golv utan alltid ett kvadratmeterpris ink material. Så jag tycker det verkar ok för att vara i Stockholm. (om det nu är där)(y)

B Berntpeter skrev:
Då är det säkert 2 tim pålagt för slipning mm + servicebil.. Sen tar aldrig golvläggare betalt per timme när man lägger golv utan alltid ett kvadratmeterpris ink material. Så jag tycker det verkar ok för att vara i Stockholm. (om det nu är där)(y)
Jo det är i Stockholm. Men får ändå inte ihop prisbilden. Med tanke på att ca 5000kr endast är arbete (matta ca 1400kr, servicebil ca 500kr, lim).
Då återstår ca 5000kr av totala priset på 7500kr. Tar det verkligen 8h att slipa, lägga matta och städa? :thinking:

Anna1984 Anna1984 skrev:
Jo det är i Stockholm. Men får ändå inte ihop prisbilden. Med tanke på att ca 5000kr endast är arbete (matta ca 1400kr, servicebil ca 500kr, lim).
Då återstår ca 5000kr av totala priset på 7500kr. Tar det verkligen 8h att slipa, lägga matta och städa? :thinking:
Jag skrev ju att det är ett kvadratmeterpris på läggningen av mattan! Vad spelar det för roll hur lång tid det tar då? Sen tar det väl inte långt ifrån 8 timmar beroende på hur golvet ser ut, Hur lång tid tror du det tar att lasta material på firman, åka till arbetsplatsen, bära in material och verktyg, slipa av golvet, eventuellt punktspackla, dammsuga, lägga golvet och svetsa, bära ut verktyg. samt att åka tillbaka till firman?

Redigerat:
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Själva läggningen tar mindre än 2h med svetsning men det är ju innan efter också

nino nino skrev:
Själva läggningen tar mindre än 2h med svetsning men det är ju innan efter också
Ja, eller mer än 2 timmar beroende på hur golvet ser ut!

Vad brukar kvadratmeter priset ligga på vid flytspackling?

Jag har, enligt överenskommelse med plattsättaren, tätat skarvar, lagt armeringsnät och lagt värmeslinga.
Hans jobb blir alltså endast flytspackling med fall mot en brunn.
Pris inklusive moms och material är uppskattat till 5.500kr. Badrummet är strax över 3 kvm. Går ju åt mer spackel eftersom det ligger golvvärmeslingor (el). Är priset rimligt?

T
Anna1984 Anna1984 skrev:
Vad brukar kvadratmeter priset ligga på vid flytspackling?

Jag har, enligt överenskommelse med plattsättaren, tätat skarvar, lagt armeringsnät och lagt värmeslinga.
Hans jobb blir alltså endast flytspackling med fall mot en brunn.
Pris inklusive moms och material är uppskattat till 5.500kr. Badrummet är strax över 3 kvm. Går ju åt mer spackel eftersom det ligger golvvärmeslingor (el). Är priset rimligt?
Bra att kunna göra enklare förberedelser själv (y)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.