1 407 läst ·
12 svar
1k läst
12 svar
Uppsägning av bredbannd
Hej alla byggahusare! Nu har jag ett ganska stort problem. Jag tecknade i november ett nytt avtal på mitt öppna fiber i min villa med ComHem. Erbjudandet var bra, dock hade vi pratat om att sälja huset för att vi är sugna på att flytta in till stan. Då frågade jag försäljaren om det gick att avsluta avtalet ifall vi skulle flytta (bindningstiden var 2 år) varpå han svarade att om dom inte kunde leverera till den nya adressen så kunde jag avsluta avtalet. Efter det fick jag en orderbekräftelse som jag läste dock läste jag inte igenom hela finstilta avtalet vilket jag idag ångrar...
Vi bestämde oss i februari att vi skulle flytta och i mars mailade jag ComHem och sa att vi skulle flytta och ville avsluta våra tjänster. Det gick absolut inte att göra. Jag hade tecknat ett avtal på 2 år och ska nu alltså betala för detta även att jag inte kan utnyttja detta över huvud taget. Dom spelade ej in vårat första samtal vilket inte heller jag gjorde och deras kundtjänst säger att bevisbördan ligger på mig och att jag skulle ha läst avtalet även att jag frågade deras säljare.
Är det någon här som vet om jag kan göra något mer? Eller är det bara att betala 18 månadsbetalningar och aldrig mer prata med ComHem?
Vi bestämde oss i februari att vi skulle flytta och i mars mailade jag ComHem och sa att vi skulle flytta och ville avsluta våra tjänster. Det gick absolut inte att göra. Jag hade tecknat ett avtal på 2 år och ska nu alltså betala för detta även att jag inte kan utnyttja detta över huvud taget. Dom spelade ej in vårat första samtal vilket inte heller jag gjorde och deras kundtjänst säger att bevisbördan ligger på mig och att jag skulle ha läst avtalet även att jag frågade deras säljare.
Är det någon här som vet om jag kan göra något mer? Eller är det bara att betala 18 månadsbetalningar och aldrig mer prata med ComHem?
Hade även jag comhem, frågade vad som händer om jag skulle flytta innan avtalet går ut, då skulle jag behöva betala under hela avtalsperioden i vilket fall. Valde att säga upp comhem och ta en leverantör med 1 månads uppsägningstid.
Ja, hade dom bara varit ärliga skulle jag ju inte ha tecknat något... Men något har man ju lärt sig... Synd bara att det kommer kosta skjortanT Thomas' skrev:
Ja det gjorde jag och jag hade ju gärna varit kund i 24 månader om jag kunde flyttat med dem till nya boendet. Jag frågade ju i telefon om det gick att säga upp vid flytt. Det ser iaf jag som att bli lurad. Dock är ju som sagt jag med klantig som inte läser igenom det finstilta.A Andy78 skrev:
Verkar vara satt i system att fulsälja från comhems sida. Jag har haft deras säljare i dörren här ett par gånger och vid båda tillfällena var de minst sagt oärliga. I mitt fall handlade det om att de ville ha en fullmakt för att "förbättra mitt internet". Inte förens jag tvingade ur dem det (jag visste vad det handlade om från början) nämnde de att jag skulle kopplas bort från Telias öppen fiber och anslutas med bindningstid till deras egna fiber. De försökte få det att låta som något som var obligatoriskt och att alla grannar redan skrivit under.
Jag gissar att det bara är att betala för Comhem verkar inte vara intresserade av att sköta sina affärer på ett moraliskt sätt. Vi får hoppas att denna och andra trådar med liknande vittnesmål får andra potentiella kunder att undvika dem.
Jag gissar att det bara är att betala för Comhem verkar inte vara intresserade av att sköta sina affärer på ett moraliskt sätt. Vi får hoppas att denna och andra trådar med liknande vittnesmål får andra potentiella kunder att undvika dem.
När man binder sig så får man ofta ett billigare pris, rabatter.S Sebastian Bob Andersson skrev:
När man säger upp abonnemanget så får man nästan alltid en slutfaktura.
Inget konstigt egentligen.
Men du du kan ju alltid förhandla med, dem be dem fakturera dina månader till ordinarie pris istället för rabatt mot att de stryker bindningstid.
Och kan säga upp det vid flytt.
Jag gissar att de spelar in sina samtal. De har tyvärr ingen skyldighet att lämna ut dem men på ett direkt påstående att en säljare lovat X borde det ligga i ett seriöst bolags intresse att ta reda på om det är korrekt eller inte. Det är ju värt ett försök att be dem undersöka vad som sades under samtalet.S Sebastian Bob Andersson skrev:
Nu är inte detta ett seriöst bolag som verkar bry sig. Jag själv hade ställt frågan om jag uppgraderar till snabbare internet under min bindningstid, kan jag då gå tillbaka till ursprungshastigheten under bindningstiden. Ja mot en avgift av x kr fick jag till svar. (minns inte x) När jag sedan försökte göra det fick jag blankt nej. När jag kunde visa att det var de som lovat mig det (jag hade frågan ställd på facebook och svaret fanns kvar där) så går det inte att diskutera med dem utan får bara "Vad tråkigt att du fått fel information av oss tidigare men det är detta som gäller." I mitt fall hade jag några få månader kvar så jag sa upp det istället. Dvs de kunde sunga ur mig ngn hundring men förlorade mig som kund istället.R RoAd skrev:
Nu är detta äntligen ett minne blott. Efter att ha tagit upp problemet med Arn så ville ComHem göra en deal. Dom gick med på att korta bindningstiden till 11 månader, jag behöver alltså betala 7 månader som jag ej kan utnyttja. Sedan gjorde jag en deal med hon som flyttade in att hon får ta över abbonemanget om jag betalar hälften, och det gick hon med på när bindningstiden inte blev så lång 
Skulle dock alla dagar i veckan rekomendera alla att spela in sina samtal om man ska göra affärer med ComHem!
Skulle dock alla dagar i veckan rekomendera alla att spela in sina samtal om man ska göra affärer med ComHem!
Klicka här för att svara
