Hej,

Jag funderar på att sätta in 2 kaminer i mitt fritidshus på Gräsö och letar nu efter en helhets leverantör.

Dom jag har hittat är Upplands VärmeCenter i Uppsala samt Maribergs Kakelugnsmakeri i Uppsala.

Någon som har några erfarenheter kring dessa?

Mvh,

Mats

Mariberg har mycket att välja på, bra personal och duktiga montörer men dom är i min smak ganska dyra men det är nog värt priset. VärmeCenter vet jag däremot inget om.

Kollade på båda bolagen och Marieberg hade ganska många ärenden hos ARN dock ganska gamla.

--Mats

Kanske bara var jag som hade otur, men när jag skulle beställa en kamin genom Mariebergs i Uppsala så tog det en evig tid innan den levererades och dessutom skickades den med någon udda fraktfirma som hade utkörning uppåt norduppland sådär en gång i halvåret. Var gång jag försökte få reda på var kaminen befann sig så fick jag prata med någon snackpåse som inte visste ett dugg och inte heller verkade vilja ta reda på var kaminen blivit av. Det slutade med att jag fick hålla på och jaga Morsö och fraktföretaget själv för att få hem prylarna.

Upplands värmecenter vet jag inte så mycket om, men det är ju ett Östhammarsföretag, så om inte annat så ligger det ju närmare.

Annars har jag alltid fått bra hjälp på Elda i Uppsala.

Jag har dock bara handlat grejer, aldrig fått jobb gjord av någon av dessa företag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.