1 459 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Uppgradering Win 10 med lustighet
Har ni råkat ut för nåt liknande som beskrivs?
Jag köpte en ny HP mini, Win 8.1 med licens att uppgradera.
Startar upp, får en länk från butiken, klickar på länken, och allt synes fungera perfekt.
Så , när det är nästan klart ska datorn startas om, det händer. Men nu går den inte igång igen. Nu hör det till saken att jag köpte en adapter HDMI-VGA för jag ville ha den gamle skärmen kvar.
Jag ringer butiken, de säger stäng med knappen, gör så, Japp, den går igen, men med Win 8.1, men nu finns en ikon " uppgradera till Win 10 " på skrivbordet. Va fan, trodde jag gjort det, men ok, gör det igen då, och klickar på ikonen.
Den maler på igen, tid för omstart, startar om. NOT, nu är den helt död.
Tänker, jag packar skiten och tar den till butik, de får fixa den.
Av någon anledning får jag för mig att testa på en skärm som har HDMI kontakt. Och den går igång, " avsluta installationen står det", bekräftar, och jag har Win 10. Slutsats: adaptern gör inte jobbet. Eldar nu upp mig av detta, adaptern ska åter, har ju hållit på en hel dag nu så tycker jag har anledning att sura.
Men för att inte stå vid disken som ett fån är det bäst kolla med storskärmen igen.
Sabla tur, för nu fungerar det och allt går som på räls.
Varför skriver jag denna uppsats? Jo för att de där små lådorna är fantastiskt bra, tar ingen plats och hörs nästan inte. Jag googlade och fick reda på en hel del egenheter vid uppgradering till Win 10, knappast datorns fel.
Jag köpte en ny HP mini, Win 8.1 med licens att uppgradera.
Startar upp, får en länk från butiken, klickar på länken, och allt synes fungera perfekt.
Så , när det är nästan klart ska datorn startas om, det händer. Men nu går den inte igång igen. Nu hör det till saken att jag köpte en adapter HDMI-VGA för jag ville ha den gamle skärmen kvar.
Jag ringer butiken, de säger stäng med knappen, gör så, Japp, den går igen, men med Win 8.1, men nu finns en ikon " uppgradera till Win 10 " på skrivbordet. Va fan, trodde jag gjort det, men ok, gör det igen då, och klickar på ikonen.
Den maler på igen, tid för omstart, startar om. NOT, nu är den helt död.
Tänker, jag packar skiten och tar den till butik, de får fixa den.
Av någon anledning får jag för mig att testa på en skärm som har HDMI kontakt. Och den går igång, " avsluta installationen står det", bekräftar, och jag har Win 10. Slutsats: adaptern gör inte jobbet. Eldar nu upp mig av detta, adaptern ska åter, har ju hållit på en hel dag nu så tycker jag har anledning att sura.
Men för att inte stå vid disken som ett fån är det bäst kolla med storskärmen igen.
Sabla tur, för nu fungerar det och allt går som på räls.
Varför skriver jag denna uppsats? Jo för att de där små lådorna är fantastiskt bra, tar ingen plats och hörs nästan inte. Jag googlade och fick reda på en hel del egenheter vid uppgradering till Win 10, knappast datorns fel.
Att uppgraderingar till Win10 inte går smärtfritt med lustiga så tweeks hör man lite då och då när man börjar prata om att man har haft ett skumt fel vid uppgradering.
Grabbarnas båda spel datorer gick det smärtfritt på och min stationära funkar det utmärkt på men den började jag om från början med.
Men svärmor kom över med en laptop som "dött" vid uppdatering och butiken sa att det händer i bland. Jag som tänker att man kan ju alltid ta delar från dem fick då denna i min ägo. Slår igång den och den försöker då uppdatera filer och sedan startar om. Kommer till samma punkt igen. Kör Win10 från USB installation med samma resultat. Tar då bort alla partitioner på hårddisken (även recovery) och efter detta funkar datorn utmärkt.
Kan ju va ett tips för någon annan som har problem.
Grabbarnas båda spel datorer gick det smärtfritt på och min stationära funkar det utmärkt på men den började jag om från början med.
Men svärmor kom över med en laptop som "dött" vid uppdatering och butiken sa att det händer i bland. Jag som tänker att man kan ju alltid ta delar från dem fick då denna i min ägo. Slår igång den och den försöker då uppdatera filer och sedan startar om. Kommer till samma punkt igen. Kör Win10 från USB installation med samma resultat. Tar då bort alla partitioner på hårddisken (även recovery) och efter detta funkar datorn utmärkt.
Kan ju va ett tips för någon annan som har problem.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 844 inlägg
Detta får kanske bli tråden om exempel på folks aggressioner över microsoft windows. 
Vem bjuder över krossad utelykta?
Vem bjuder över krossad utelykta?
Ja bra med tips, för Win 10 är , vad jag tycker, mycket bättre.snuttjulle skrev:Att uppgraderingar till Win10 inte går smärtfritt med lustiga så tweeks hör man lite då och då när man börjar prata om att man har haft ett skumt fel vid uppgradering.
Grabbarnas båda spel datorer gick det smärtfritt på och min stationära funkar det utmärkt på men den började jag om från början med.
Men svärmor kom över med en laptop som "dött" vid uppdatering och butiken sa att det händer i bland. Jag som tänker att man kan ju alltid ta delar från dem fick då denna i min ägo. Slår igång den och den försöker då uppdatera filer och sedan startar om. Kommer till samma punkt igen. Kör Win10 från USB installation med samma resultat. Tar då bort alla partitioner på hårddisken (även recovery) och efter detta funkar datorn utmärkt.
Kan ju va ett tips för någon annan som har problem.
Kanske nån med krossad dator? Måste säga att det var nära.Bo.Siltberg skrev:
Men nu bli det ju förnyat ute också, måste ju se ljust på det. ( I alla fall när det gäller lampor )
Sen funderar man så klart på var man varit alla dessa år. Varför finns det inte lampsocklar e27, porslin med fläns? Och inga passande 210mm glober med hals 100mm?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag misstänker att detta hände en fredag för två veckor sedan.
Nu vet du att man skall ALDRIG installera uppdateringar fredagen den trettonde
Nu vet du att man skall ALDRIG installera uppdateringar fredagen den trettonde
Ha! Nej stämmer inte, jag gifte mig fredag 13 för 40 år sedan och jag har inget att klaga på. Fast jag har ju inte frågat gumman vad hon tycker.KnockOnWood skrev:
Klicka här för att svara
