1 374 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Uppfästing av glasskivor över köksbänk?
Vi har en köksbänk med fläkt över,det finns ej några överskåp, där har vi beställt 4mm glasskivor som vi skall ha över,(genomskinligt så att man ser tapeten) jag har ställt dem på plats och det ser bra ut men, mitt bekymmer är hur jag skall fästa upp dem på ett snyggt och bra sätt, med tanke på att det ej finns några överskåp att fästa i, i underkant är inga bekymmer då vi fogar mot bänkskiva, utan det är utmed sidor samt ovankant som blir det svåra!
Hade först tänkt mig någon form av kakellist, men dem får ej vara mer än 4mm djup, och de jag hittat är 6m.m
Vore jättetacksam för ideér och förslag ?
Hade först tänkt mig någon form av kakellist, men dem får ej vara mer än 4mm djup, och de jag hittat är 6m.m
Vore jättetacksam för ideér och förslag ?
Vi har också en glasvägg bakom, vi satt fast den bara med genomskinligt silikon. Fast när du monterar se till att tejpa fast några stöttor på bänken i minst 1 dag så silikonet får härda ordentligt. Det sitter hur bra som helst, skulle det lossa, bara att göra om ju !
Tycker att en kakel list skulle sabba hela köket.
Tycker att en kakel list skulle sabba hela köket.
Medlem
· Helsingborg
· 239 inlägg
Jag antar att man lägger en sträng i ovankant efter att man satt glasskivan. Att sätta bak på glasskivan kommer ju att synas lite väl mycket genom själva glaset...
Ställ dit skivan och kolla hur rak/sned väggen är, är den helt rak så sätt en genomskinlig tejp mellan väggen och skivan, kan bli att silikonet åker ner bakom skivan. Sätt sedan silikon i botten och staga upp det 1 dag.
Eller ring en glasfirma som gör det, kostar inte mycket, och det blir snyggt och prydligt?
Eller ring en glasfirma som gör det, kostar inte mycket, och det blir snyggt och prydligt?
Klicka här för att svara