Hej, ska byta min central till en lite modernare och har lite frågor angående uppdelningen av grupper.

Jag kommer ha 2st JFB och undrar då hur ni hade gjort för att fördela grupperna så bra som möjligt? Och hade ni lagt någon grupp utanför JFB?

Mvh

• Lista över elgrupper i en central med anordningar som varmvattenberedare, spis och tvättmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Smurfen1337 skrev:
Hej, ska byta min central till en lite modernare och har lite frågor angående uppdelningen av grupper.

Jag kommer ha 2st JFB och undrar då hur ni hade gjort för att fördela grupperna så bra som möjligt? Och hade ni lagt någon grupp utanför JFB?

Mvh
Glömde säga att det saknas 1 grupp här och det är "Fläkt källare"

Jag hade inte lagt något utanför jfbr. Dela upp belysning och vägguttagen på varsin brytare. Hur värmer ni upp huset/lägenheten?
Ta upp frågan med din elektriker, ska du göra det själv och inte är utbildad tycker jag du ska avstå att koppla själv. Mycket kan man våga sig på men gör du fel här kan det bli riktigt illa.

Müssli Müssli skrev:
Jag hade inte lagt något utanför jfbr. Dela upp belysning och vägguttagen på varsin brytare. Hur värmer ni upp huset/lägenheten?
Ta upp frågan med din elektriker, ska du göra det själv och inte har behörighet tycker jag du ska avstå att koppla själv. Mycket kan man våga sig på men gör du fel här kan det bli riktigt illa.
Har bergvärme in i huset, och nej jag ska inte koppla själv vill bara ha allt klart så att jag kan säga till elektrikern hur jag vill ha det då jag litar mer på er som skriver här i byggahus än någon random elektriker som kommer ut :D

Du ser inte ut att ha några besvärliga förbrukare så jag skulle dela rakt av, så att belysning fördelas lika, uttag likaså, och slutligen alla tyngre förbrukare. Det är nästan så att du kan dra lott.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.