maskeradeproggaren
Kunde visst inte redigera mitt gamla svar men tänkte en uppdatering kunde vara bra. Installerade fläkten i helgen och vilken skillnad det blev! Ingen mer unken lukt och ja, luften känns fräsch, härligt! Dessutom ingen kondens vilket också är positivt. Väldigt tyst också så inget man tänker på. Installerade ingen friskluftsventil. Verkar vara tillräckligt att den drar friskluft från golvet/otätheter.
 
  • Gilla
ylven och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du borde ha en fläkt för att få frånluft och god cirkulation. Tilluft i ena väggen och fläkt i andra så långt mellan som möjligt. Till dom som löser tråden och funderar på en liknande lösning, bygg inte med tryckat virke och trall inomhus!
När jag läser denna kommentar så har du skrivit att man absolut inte ska ha tryckt virke….
 
  • Wow
Veronica.
  • Laddar…
Lena Elisabet Lena Elisabet skrev:
När jag läser denna kommentar så har du skrivit att man absolut inte ska ha tryckt virke….
Inte inomhus nej
 
  • Gilla
Veronica.
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Inte inomhus nej
det är reglar under golva
 
  • Wow
Veronica.
  • Laddar…
Lena Elisabet Lena Elisabet skrev:
det är reglar under golva
Jag vet, i grunden , spelar ingen roll där men svensk standard är icke impregnerade.
 
  • Gilla
Veronica.
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag vet, i grunden , spelar ingen roll där men svensk standard är icke impregnerade.
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag vet, i grunden , spelar ingen roll där men svensk standard är icke impregnerade.
många skriver att de möglar… snickarna ska bygga imorgon och en leverans med nya reglar skulle jag inte få förrän om några dagar (dyrt med hantverkare som inte kan jobba vidare) och dessutom får jag inte lämna tillbaka de tryckta. Ska jag använda dem….
 
  • Wow
Veronica.
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.