Håller på att passar in för en unidrain med en high line panel i rostfritt utan ram.
På paketet och överallt står det 300mm men panelen är ju bara 260mm.. ?
Är det något jag missat eller varför är det så?
Nu ser man ju "monteringsstaget" eller vad det kan kallas det som syns under själva rostfria plattan. Och glipan runt om blir bredare på sidorna
. 20140108_100758.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har jag fått fel prylar?
 
Fick svar från Unidrain. Det ska tydligen se ut så..
Duger inte tycker jag. Jag vill inte behöva se monteringsstaget så det får bli en tillkapad kalkstensbit istället och rostfria panelerna i metallåtervinningen..
 
var lika med en 120cm brunn jag beställde, den var också mindre men jag kommer inte ihåg varför.

Kolla om du ska vattenskära bitarna vid brunnen, blir skitbra. Finns bilder i en annan Unidrain tråd som jag lagt in
 
nino skrev:
var lika med en 120cm brunn jag beställde, den var också mindre men jag kommer inte ihåg varför.

Kolla om du ska vattenskära bitarna vid brunnen, blir skitbra. Finns bilder i en annan Unidrain tråd som jag lagt in
Jag har faktiskt sett den tråden förut. Riktigt snyggt. För mig får det dock bli en litet "pinne" längst in vid väggen.
På unidrain sa han själv att de fått synpunkter på detta och att de vet att det finns mer att önska av designen..

1. Varför inte designa brunnen så att den verkligen är väggnära så man slipper den lilla cm-pinnen längst in.
2. Om jag vill ha och beställer en 30cm bred öppning så vill jag inte ha en 25 cm bred? Tur att man inte redan matschat med exakt 30cm breda klinkers eller liknande.
3. Gör om "fötterna" så de inte sticker ut 1 cm på varje sida om den synliga panelen.

Så här ser det ut just nu.. lägger i en kalkstensbit i hålet med 5mm runt om.
20140108_141043.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
jo den lilla biten fick jag med, hade 60*60 på golvet så det var ju tänkt att vara anpassat med 120brunnen

blev det fina snitt i kalkstenen? den är väl mjuk (eller vad man säger) så det slår väl inte ur flisor som i en granitkeramik
 
nino skrev:
jo den lilla biten fick jag med, hade 60*60 på golvet så det var ju tänkt att vara anpassat med 120brunnen

blev det fina snitt i kalkstenen? den är väl mjuk (eller vad man säger) så det slår väl inte ur flisor som i en granitkeramik
Ja, det blir riktigt fina snitt med den här herrejössessågen. :-)
20140108_094833.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.