3 469 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Ungefärligt pris, N1XE 5G10
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Hej,
Skall köpa lite kabel och har fått ett prisförslag. Vill bara kontollera så jag inte blir lurad. Vad får en elentreprenör ge per meter för N1XE 5G10 ungefär? Någon som har koll?
Tacksam för snabbt svar
- Styrman Jansson
Skall köpa lite kabel och har fått ett prisförslag. Vill bara kontollera så jag inte blir lurad. Vad får en elentreprenör ge per meter för N1XE 5G10 ungefär? Någon som har koll?
Tacksam för snabbt svar
- Styrman Jansson
PEX 5G10 c:a 50..60:- + moms beroende lite på variant
Kapar tråden lite 
När huset byggdes för ett par år sedan glömde någon av entreprenörerna 17 m grov gummikabel (H07RN-F 5G16). Jag har ju ingen direkt nytta av den dimensionen, hehe. Kan man sälja den och vad är den då värd? Eller ska jag släpa den till återvinningscentralen?
När huset byggdes för ett par år sedan glömde någon av entreprenörerna 17 m grov gummikabel (H07RN-F 5G16). Jag har ju ingen direkt nytta av den dimensionen, hehe. Kan man sälja den och vad är den då värd? Eller ska jag släpa den till återvinningscentralen?
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
N1XE får inte förläggas inne p.g.a. den inte är flamskyddad
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Enl. draka så gäller:
Var framgår det att den t.ex. inte får klamras på en utvändig vägg en kort bit upp till ett skåp?
Om man istället drar upp röret på väggen 1 meter och klamrar det?
Jag har kollat drakas info på:
http://www.draka.se/Startsida/Produkter/Kraftkablar1kV.aspx?productid=74197
Varför anger man att den inte får vara ex-klassade rum om den inte får vara inomhus överhuvudettaget?Draka skrev:
Var framgår det att den t.ex. inte får klamras på en utvändig vägg en kort bit upp till ett skåp?
Om man istället drar upp röret på väggen 1 meter och klamrar det?
Jag har kollat drakas info på:
http://www.draka.se/Startsida/Produkter/Kraftkablar1kV.aspx?productid=74197
Om du inte lyckas sälja den så skänk den till nån välgörenhetsloppis snarare än att slänga den...FSS skrev:
(Okej, jag är kanske ensam om att ibland fynda elinstallationsmaterial på loppis...)
c:a 140:-/m + moms, synd att den är så kort annars hade jag kanske lagt ett bud...FSS skrev:
Klicka här för att svara