Jag skulle vilja bygga en pergola som sträcker sig från fasaden ovanför matgruppen ända bort till häcken på andra sidan. Det är ca 7,5 m och jag skulle vilja att den är 3,2 m bred.
Har någon gjort något liknande och kan ge ett hum om vad det skulle kunna kosta?
Har någon gjort något liknande och kan ge ett hum om vad det skulle kunna kosta?
Börja med att leta upp eller göra en ritning hur du vill att pergolan ska se ut.
Vilket material ska den bestå av och dimensioner.
När du sedan vet hur du vill bygga den kan man räkna på materialpriser.
Du behöver även planera för att lyfta på markstenarna för att kunna sätta plintar.
Vilket material ska den bestå av och dimensioner.
När du sedan vet hur du vill bygga den kan man räkna på materialpriser.
Du behöver även planera för att lyfta på markstenarna för att kunna sätta plintar.
K kniv skrev:Eftersom du skriver att du vill bygga utgår vi från att inga hantverkare kopplas in och således är det bara materialkostnaden du undrar över?Jag uttryckte mig l
Jag funderar nog egentligen över både scenariot att bygga själv och ta in hantverkare. Vi har småbarn och hade det funnits mer tid så hade det varit givet att bygga själva, nu är vi mer kluvna och det beror lite på pris.K kniv skrev:
Vad ska kranen lyfta? Hemkörning av virke för att lasta av javisst. Men en pergola i dom dimensionerna förordar knappast grovt limträ eller dyliktAXS skrev:
Klicka här för att svara