Hej!

Planerar för jordvärme till vårt nya hus som skall byggas. Den avstyckade tomten sluttar något och det kommer därför att krävas en del fyllnadsmassa.
Nu till min fråga. Är det möjligt att lägga ut kollektorslangen i förväg, och sedan täcka den med fyllnadsmassa tills den ligger på korrekt djup? Eller måste det vara orörd mark runt omkring? :-?
 
Funkar utmärkt kan dock blli lite sämre effekt första året innan marken satt sig.
Men sen är det ok.
 
Funkar utmärkt!

En överflödig kommentar, men med fyllnadsmassor så menar du matjord/lera och inte tex. 0-100 eller något annat dränerande material.
Lycka till
P
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.